ACC65 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Er det noen som vet om en vifte som kan ta over for den vifta som står i pcen min? vifta som står der er en nmb 3615kl-04w-b86... og den bråker konstant.. plassen vifta skal stå på er 92x92mm. en av grunnene til at dell har satt en slik vifte i dene maskina, er fordi den har en kjøleeffektivitet på noe rundt 70-80 CFM... ....men 43db er noe man ikke kan leve med.. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 hvordan socket er det s478 ? Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 det er kabinett vifte jeg snakker om... (dell har vært så lur at de har klart å lage en egen "vifte sjakt" eller hva jeg skal kalle det, som bare fører vekk varm luft fra prosessoren.) men problemet er at den jeg har støyer for mye.. vifta er 92mm lang og høy, og tipper på at den er 35mm bred.... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har den 3-pins kontakt ? http://www.microplex.no/category.aspx?cat=359&mcat=15s359 Standard vifte-dybde er 25mm. DELL har sine egene standarder så du må fikse litt for at den skal passe. Snu viften også slik at den blåser på kjøleribben. Gir bedre kjøling. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Dersom du reduserer turtallet på vifta vil nok mye av støyen forsvinne. Det kan du gjøre med denne. Lenke til kommentar
tobbelulle Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har en kamerat som har hatt det samme problemet. Han skulle bytte cpukjøler, og dermed måtte hele den grønne "sjakta" bort. Han fant ut at da han skulle bytte vifta, hadde Dell har sin egen type 3pins kontakter som ikke passer til "normale" vifter. Regner med at du kan modde litt på vifta, så den passer til sjakta. Så er det vel bare fram med kniv og loddebolt og få bytta kontaktene Lenke til kommentar
ACC65 Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 smart det med å snu vifta... har kjøpt en vifte på bare 27 dB eller noe sånt..... bråker ganske lite =P kjører aldri prosessoren så veldig hardt, så d hadde ingen ting å si om den ikke blåste like mye som forrige.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå