Gå til innhold

730BF eller 713BM?

Neonblue

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg var innom elkjøp idag og tok en titt på LCD skjermene de hadde. Jeg fikk da øye på 2 skjermer som var veldig behagelig å se på, men jeg var ikke sikker på om de var koblet via DVI eller vanlig VGA tilkobling. Men anyway så er skjermene disse nedenfor, jeg lurer også på om tallene 730BF og 713BM er modell navnet, men hva er nyest av disse to? Samsung SyncMaster 730BF kostet 3500,- på elkjøp mens på nett koster den 2500, STOR FORSKJELL! Samsung SyncMaster 713BM kostet derimot 2600,- men den hadde 8 ms mens andre skjermen 730BF had en ms på 4.

Hjelp meg å velg, hvilken en skal jeg kjøp?

Samsung SyncMaster 713BM

Samsung SyncMaster 730BF

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg var innom elkjøp idag og tok en titt på LCD skjermene de hadde. Jeg fikk da øye på 2 skjermer som var veldig behagelig å se på, men jeg var ikke sikker på om de var koblet via DVI eller vanlig VGA tilkobling. Men anyway så er skjermene disse nedenfor, jeg lurer også på om tallene 730BF og 713BM er modell navnet, men hva er nyest av disse to? Samsung SyncMaster 730BF kostet 3500,- på elkjøp mens på nett koster den 2500, STOR FORSKJELL! Samsung SyncMaster 713BM kostet derimot 2600,- men den hadde 8 ms mens andre skjermen 730BF had en ms på 4.

Hjelp meg å velg, hvilken en skal jeg kjøp?

Samsung SyncMaster 713BM

Samsung SyncMaster 730BF

Takk for alle svar!

5438167[/snapback]

:(

Lenke til kommentar

Har en 730BF skjerm selv. Er meget fornøyd med den. Uten å vite helt hva jeg prater om så skal jeg være så tøff å si at jeg _tror_ 730BF er nyere siden den har 4ms responstid, og med tanke på at LCD industrien er i en responstid-bølge for tiden så finner jeg dette meget naturlig.

Lenke til kommentar
Har en 730BF skjerm selv. Er meget fornøyd med den. Uten å vite helt hva jeg prater om så skal jeg være så tøff å si at jeg _tror_ 730BF er nyere siden den har 4ms responstid, og med tanke på at LCD industrien er i en responstid-bølge for tiden så finner jeg dette meget naturlig.

5447876[/snapback]

Jeg var innom butikken og tok en titt på skjermene og da syntes jeg at 713BM skjermen hadde et mye bedre bilde. Men det jeg lurer på er hvilen av disse er nyest? Noen som veit?

Lenke til kommentar

Da har jeg skaffet nåkk informasjon om begge skjermene og konklusjonen er det at 713BM har et mye bedre og skarpere bilde enn 730BF, mens 730BF er overlegen når det kommer til responstid.

4ms eller 8ms med bedre bilde, jeg tror jeg går for 8 ms, kommer garantert ikke til å merke stor forskjell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...