Gå til innhold

Donering av penger via mobil?

j--

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og noen venner driver et diskusjonsforum der vi vil ha behov for å oppgradere til et mye bedre webhotell. Dette koster en del penger, noe vi ikke har så fantastisk mye av.

Så jeg trenger egentlig litt informasjon ang. hvordan det fungerer med betaling over mobil.

F.eks. at et medlem skriver "<sum> <medlemsnavn>" og sender til et nummer og da blir den summen trukket og gitt til oss (på en eller annen måte). Eksempel: "30 clvn" til 1885, og da får vi x % av det som blir donert elns...

Noen som kan linke til noen billige sider der de leverer slike tjenster. Det vil også være grait om vi har noen mulighet til å motta data fra meldingene inn i PHPsystemene våres. Jeg regner med det maks vil bli 300,- i måneden som doneres, så en server til 1000 i måneden er da helt uaktuelt...

Noen som har noe erfaring på dette området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg og noen venner driver et diskusjonsforum der vi vil ha behov for å oppgradere til et mye bedre webhotell. Dette koster en del penger, noe vi ikke har så fantastisk mye av.

Så jeg trenger egentlig litt informasjon ang. hvordan det fungerer med betaling over mobil.

F.eks. at et medlem skriver "<sum> <medlemsnavn>" og sender til et nummer og da blir den summen trukket og gitt til oss (på en eller annen måte). Eksempel: "30 clvn" til 1885, og da får vi x % av det som blir donert elns...

Noen som kan linke til noen billige sider der de leverer slike tjenster. Det vil også være grait om vi har noen mulighet til å motta data fra meldingene inn i PHPsystemene våres. Jeg regner med det maks vil bli 300,- i måneden som doneres, så en server til 1000 i måneden er da helt uaktuelt...

Noen som har noe erfaring på dette området?

5438136[/snapback]

hvor mye trafikk/mnd er det snakk om?

www.vianett.no leverer sms-tjenester

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det vil bli kanskje 10 meldinger i måneden, der hvor hver belastes for 30,-.. Muligens vi kommer opp på 20 meldinger i måneden til sommeren/hosten 2006.

tror kanskje det er noe ViaNett - SMS gateway services. under "Bulk, alternativ 2:" tror jeg kanskje det er noe... Men jeg skjønner ikke helt egentlig hva alt der vil si...

I tillegg står det "Minimumsuttak per måned: 1000 kr eks mva".. Hvis vi ikke får inn mer enn 1000+mva på en måned vil da de pengene vi har fått inn bli overført til neste måned?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at det vil bli kanskje 10 meldinger i måneden, der hvor hver belastes for 30,-.. Muligens vi kommer opp på 20 meldinger i måneden til sommeren/hosten 2006.

tror kanskje det er noe ViaNett - SMS gateway services. under "Bulk, alternativ 2:" tror jeg kanskje det er noe... Men jeg skjønner ikke helt egentlig hva alt der vil si...

I tillegg står det "Minimumsuttak per måned: 1000 kr eks mva".. Hvis vi ikke får inn mer enn 1000+mva på en måned vil da de pengene vi har fått inn bli overført til neste måned?

5439328[/snapback]

Det virker som dere må tjene minst 1000kr/mnd, ja.

hvor mye trafikk bruker forumet deres i mnd?

Lenke til kommentar

Forumet det er snakk om er forumet til http://midgar.no. Nå har vi kun 25MB MySQL database, men vi vil snart ha behov for å oppgradere til en del mer plass på MySQL serveren.

Trafikken og innlegg har gått ganske mye opp, og vi regner med flere hundre prosent stigning nå iløpet av et par måneder

Av trafikk bruker vi kun litt over 1GB i måneden nå, men vi regner med det spretter en del opp..

Men over 1000,- i måneden vil vi ikke få inn i donasjon, så det er ikke et alternativ. Da er jeg heller ute etter en smsgateway som tar 2 kroner per melding som mottas/sendes.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller prøve å finansiere gjennom reklame?

5443072[/snapback]

vi vil prøve å ha en 100% reklamefri side ;) Jeg hater sider som er fulle av reklame!

Men er det ingen andra alternativer som er billigere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...