Gå til innhold

ASUS A7V8X

Spinner109

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men de vil da kjøre på PC2700 (333Mhz) hastighet.

Hvis du fyller alle 3 ramslottene vil de kjøre på PC2100 (266Mhz).

Selv kjører jeg en 512MB Corsair XMS3200, cas2 rambrikke i mitt Asus A7V8X hovedkort. Jeg satt ned hastigheten til DDR333 fordi det faktisk får bedre benchmarkresultater enn DDR400. Tro det den som vil

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-10 23:19 ]

Lenke til kommentar

Stemmer det Spaz sier. Hvis du leser den siste testen på anandtech så kan du se at det stemmer. http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1696

Dette kommer i hovedsak av at det ikke finnes en offisiel spec for ddr400 enda. Dermed har via bare prøvet seg fram og de har dermed gått for det sikre, dvs treege minne timings, fremfor kompatibilitets problemer. Som et resultat sløses den økte båndbredden bort og kortene kjører mye kjappere på ddr333 :/

Noe som ikke er så bra er at jeg lurer på om ikke hastigheten settes ned til 266 hvis du bruker alle minnebankene. Husker ikke helt, tror jeg leste det i testen på tomshardware. Det er i tilfelle for dårlig :sad:

Ask me no questions and I'll tell you no lies.

-Ali G

[ Denne Melding var redigert av: PålPot på 2002-09-11 11:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg skrev feil i stad, jeg mente apacer ram, men det har ingenting med saken å gjøre. (Tror jeg)

Jeg har bestillt 2stk 256MB PC3200 Apacer ram og et ASUS A7V8X HK.

Da må jeg altså kjøre på 333MHz i stede for 400MHz?

(Eller 256MB 400MHz)

Dette var jo litt dårlig da.

Sendte en mail til psdata og spurte om denne konfigurasjonen var bra, og svaret var at han kunne ikke se noen problemer.

Han kunne jo nevnt det om ramhastigheten.

Lenke til kommentar

Spiller det noen rolle om den går på enten 333mhz eller 400mhz? AMD har jo en FSB som ikke utnytter så høye båndbredder uansett. Vil bare være mikroskopiske forskjeller, enn hva det faktisk ville ha vært dersom FBS tillatte den båndbredden 400mzh gir (noe med 4GB/s eller slikt). I dag ligger den vel på 2,1 GB/s? Arrester meg dersom jeg tar feil..

Etter min mening (og AnandTech) mener jeg at det er å kaste penger rett i dass å kjøpe PC3200.. gi heller pengene til meg slik at også jeg får kjøpt A7V8X :wink:

-Lurifaks aka Nuffern

Edit: Kommer alltid på noe jeg har glemt

[ Denne Melding var redigert av: Lurifaks på 2002-09-12 03:20 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...