Gå til innhold

3 mila marsj, tidskravet?`


MrLee

Anbefalte innlegg

Mange bra tips her. Det er ikke vits å løpe for mye, man får vondt nok uansett :p. 3-mila på ski høres absolutt ikke så veldig gøyal ut.

Du har 9 minutter på hver kilometer (4 timer 30 min = 270 min, 270 min / 30 km = 9 min/km). Dette klarer du fint med et litt raskt gåtempo. Løp i nedoverbakker, det gir mye gratis fart. Etterhvert vil du sikkert få gnagsår under beina, da er det bedre å løpe nedover enn å drive å bremse med beina hele tiden. Du får også lettere krampe om du går ned bakker. Aldri løp i oppoverbakker, det lønner seg somregel ikke.

 

Jeg gikk merket på 4 timer og 25 minutter og er fornøyd med det. Hvorfor skal man ødelegge seg helt ved å gå fortere, man får bare det lille merket uansett ;p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk ekstra krefter der du får mye igjen for kreftene! Som sim sier, så småløp, jogg, whatever i slake unnabakker og gå fort på flatene. Ta det rolig oppover, siden du ikke tjener mye på å peise opp.

 

Eksempel: Lagtemposykling, hvor det er tiden som teller og ikke taktikken, slår de av tempoet betraktelig oppover, men med en eneste gang sistemann er over toppen, gir de på så øra flagrer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva maser folk om, det er jo frivillig. Vi har aldri fått tilbud om å gå det en gang. Kravet er 3 mil med 12 kg pakning på 4:30, og i tillegg skal soldaten være operativ dagen etterpå. Er man sengeliggende pga skader, stølhet e.l., får man ikke merket.

Lenke til kommentar

da jeg gikk inn i militæret var jeg fullstending utrent, hadde jobbet i utelivsbransjen og dermed drukket temmelig heftig i to år forut, samt at jeg røyker tett... likevel var ikke tremila noe særlig vanskelig, skal godt gjøres å ikke klare den på tiden. da har du virkelig et problem, isåfall. tremila på ski var utrolig lett å klare faktisk, selv om jeg slettes ikke er noen dæhlie. :p

Lenke til kommentar
Det er skitenkelt egentlig. Regn ut hva du må ha på kilometeren. Jeg mener at hver 5 kilometer er det vannstasjon. Med stoppeklokke er det greit å følge med og holde seg innenfor. Jeg gjorde det og hadde 5 minutter igjen i mål uten alt for mye stress.

5438976[/snapback]

 

 

hehe, du brukte jo stoppe klokke å måtte regne ut hvor fort du skulle gå. Det kaller jeg stress!

Lenke til kommentar
Hva maser folk om, det er jo frivillig.

5441922[/snapback]

Det var det ikke i Heggelia.

 

Det skal også nevnes at jeg ledet 3-mila en god stund (ca 40 sekunder) med 2 mp5-er og en M72 festet til sekken som vekt. ^^

5442612[/snapback]

 

 

Du løp som faen de 200 første meterene, svimte av og lå der 40 sek før det kom noen andre? :p

 

Det var heller ikke frivillig hos oss (HMKG), men nå er vel ikke marinen/sjøforsvaret den mest utfordrene plassen *mobbe*.

Lenke til kommentar
Hvis det er frivilling og du ikke gjør det, og du ikke får merket? Blir du heimevern da elns?

5443083[/snapback]

Da må du vaske kasernen, skrubbe gårdsplassen med tannbørste eller gjøre en annen idiotisk aktivitet som fungerer som straff (men, husk - det kalles jo ikke straff, det kalles alternativ tjeneste).

 

*mimre tilbake til de dagene hvor han hakket is i mai*

Lenke til kommentar

jeg fikk vet at 3mil er slutt på nå noen med for mye skader osv elns .

Hva som skjer om du ikke klare det merke,med meg skjedde ikke en dritt for at befal tror jeg ikke skulle klare å går 3mil unsett så :p er litt små tung her osv og hadde 15kg vite opppakking og ikke 11kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...