Gå til innhold

Hvor ofte fjerner du støv fra kjøleribbene?

RRhoads

Anbefalte innlegg

Hvor ofte pleier du å fjerne støv fra skjermkortet ditt? Jeg fjerner støv ca. annenhver måned.. Er dette vanlig eller det jeg som får veldig mye støv på kortet? Jeg begynner å merke at temperaturen begynner å stige brått fra ca. 40grader idle til 50 grader etter ca 2 mnd. Er det fler som har dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hvor ofte jeg gjør det, jeg har en helt ny kjøler nå. Et par gode tips er å ha filter ved alle vifteinntak, og teipe igjen eller sette filter ved andre åpninger. Da kommer det nesten ikke noe støv inn, du må bare huske å rense filtrene ganske ofte. Det var mye støv i filteret mitt etter et par uker, men det viser jo bare at det er effektivt :)

Lenke til kommentar

Jo jeg støvsugde inni kassa.

Dro riktignok ikke munnstykket over hovedkortet men nøyde meg med kjøleribba til CPU og GPU.

Kunne vel ta en lodott i bunnen om jeg kom over det.

Filter til å montere over vifter selger de på Microplex men det er ikke det jeg bruker.

Har trekt viftene mine med dobbelt tynt gardinstoff fra ikea.

Lenke til kommentar

Pleier å støvsuge filtrene på kabinettet når jeg ser det begynner å samle seg støv dotter.hehe.

Støvsuger også inni kabinettet. Tuten på støvsugeren er selvsagt plastikk så det går fint. er langt ifra ofte jeg støvsuger kabinettet nå når jeg har et kvalitets kabinett som Lian Li;-) Jeg har filter foran,oppå;-)

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...