Gå til innhold

Støtter mitt nye POV widescreen?

DJMartin

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt nytt skjermkort, Point Of View 7800 GT... I bruksanvisningen står det "Supported High Resolution Graphics Modes" fra 640x480 til 1920x1200.

Men jeg har tenkt å kjøpe en widescreen skjerm som har 1440 x 900, denne oppløsningen står ikke i listen. Betyr det at dette ikke vil funke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke har denne oppløsningen i Windows kan du prøve med f.eks Powerstrip. Der kan du velge custom oppløsning.

Edit: Hva slags skjerm er det du skal kjøpe?

5437821[/snapback]

I powerstrip, software? Trodde dette var opp til skjermkortet. Har xp pro sp2.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke powerstrip. Bare gå inn i skjermkortdriverne og velg

Settings -> Advanced -> GeForce 7800 GT -> Screen Resolutions & Refresh Rates

Under "Custom resolutions and refreshrates" kan du så legge inn oppløsningen din, slik at denne blir tilgjengelig for spill og programmer. Har brukt denne metoden selv på mitt POV 7800GTX, for å legge inn oppløsningen 1280x960, som ikke støttes som standard på dette kortet. :)

Lenke til kommentar

Det er ingen ulemper med dette så vidt jeg vet, annet enn at du må legge inn oppløsningen der manuelt da. Men når du først har lagt den inn, så blir den tilgjengelig videre automatisk.

Edit: Du trenger bare legge den inn én gang, dvs du trenger ikke skrive inn tallene hver gang du skal bruke den. Du velger den bare på vanlig måte i Windows og i spill, akkurat som andre oppløsninger.

Edit2: Hehe, ganske kul funksjon egentlig, jeg testet nettopp med et par rimelig snåle oppløsninger, og begge funket helt fint. Den ene var 1280x1023, og den andre var 1280x600 (super-widescreen). Veldig kjekk funksjon å ha, spør du meg. :)

Edit3: Kom til å tenke på en ting: Den oppløsningen den nye skjermen din vil benytte vil antakeligvis dukke opp automatisk i Windows uansett, når du kobler den til, så du trolig ikke å legge til oppløsningen manuelt i det hele tatt. Men du har i allefall muligheten, hvis det skulle bli nødvendig.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...