m0g1e Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (min første post her ) Har hatt en del problemer med JVC-videokameraet mitt som det ofte er dårlig bildekvalitet på under filming. Tror problemene er litt av hvert, så jeg trenger litt tips til hva jeg kan gjøre for å forbedre dette.. Videokamera: Har problemer med fokus på fisheyen jeg bruker. Setter den på manuel og låser den, men likevel så blir en del uklart når jeg legger filmen inn på datan. Tror det kan være fisheyen som det er noen småriper på, men kameraet skulle vel ikke fokusere på det selv om det står i fast stilling?(manuelt) Får ofte visning på skjermen om at jeg må bruke video-cleaning cassett. Er det virkelig viktig at jeg bruker det hver gang jeg ser det? Eller hvor ofte bør man egentlig? Og hvor mange ganger bør man bruke ikke en tape før at kvalitetet blir dårligere..?(har lest noen poster, men jeg fant ikke svaret skikkelig ) Og er 3CCD kamerar betydelig bedre enn CCD? Mange spm fra en som ikke kan så mye..sorry! Takk masse for svar! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Riper på linsene i et objektiv (samme for støv, kondens, fingravtrykk, skitt etc) gir uskarphet. Når du får varsel om å rense hodene bør dette gjøres snarest. Opptak foretatt med skidne hoder blir dårlige (og kan gi inntrykk av uskarphet i beste fall). Rensetapen har info om bruk og hvor mange ganger den kan brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå