Gå til innhold

Acer AS 3023WLMi vs Dell I6000 vs Asus ?

LowBalls

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg har lagd et par tråder nå om hva jeg skal kjøpe!

jeg har da kommet fram til 3 pc'er, men er veldig usikker

bruksområde er: msn, surfing, lekser, litt CS 1.6 (må klare 90-100fps), og jeg kommer også til å ta med meg pc'en på skolen av og til.. så den kan ikke bråke så alt for mye ;)

bra batteritid er også et must! minimum 3timer med vanlig word og surfing

dette er pc'ene jeg har kommet frem til:

ASUS (?) 7495kr

Acer AS 3023WLMi 7995kr

Dell I6000: 8 346kr

P-M 1.73GHz

60GB 5400rpm

512mb

15.4 1200x800

Primært 9-celle 80 WHr batteri

ATI X300 128MB

hvem ville dere gått for?

"kravene" i prioritert rekkefølge:

100fps i CS :p

Batteritid

Støy

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt den asusen til mine foreldre, den har ca 2.5 timers batterikapasitet under surfing og spilling(spilling for dem er kabal, men intens kabalspilling). Du får med innbygd webcam og så å si surroundlyd. Du får også med minnekortleser, optisk mus og bæreveske, mulighet å bygge ram til 2G og bra grafikk. Fungerer også bra med cs.

Acer pcn har bare 1 time batterikapasitet og ikke plass til så mye ram. Ellers er nok også denne ganske bra ellers.

Dell har jeg ingen erfaring med, annet enn at de holder oftest hva de lover om du spør dem hva maskinen takler.

Lenke til kommentar

Hei. Batteritiden er best på i6000. Den er nok mest stille og. Det er snakk om over 5 timer ved lett bruk med det 9-cellersbatteriet. Klart best prosessor. Svakest skjermkort. Noen andre må evt svare på om det klarer 90-100 i cs1.6. Har overhodet ikke peiling på gaming. Klarer den det synes jeg valget er lett.

Olav

Lenke til kommentar

ok.. ble litt forvirra her nå:

jeg ser på acer sin hjemmeside at det kun er 1time batteritid (som jur72 nevner)

mens på denne siden Acer så står det jo 3.5h

hva skal jeg stole på? :hmm:

og er det ikke sånn at jeg kan bytte ut sempron cpu, med en P-M senere? eller må jeg da gå for en annen amd løsning, som turion? er dette en like bra cpu som P-M med tanke på batteri,støy og ytelse?

koster dette mye, vis det går?

vil dette øke batteriteden veldig mye? sånn ca?

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Tja 1 h høres jo lite ut. 3.5 er sannsynligvis en overdrivelse fra produsenten. Tipper noe midt i mellom. Du kan ikke bytte til pentium og tror ikke til turion heller. Turion yter ellers bra den og, men dersom batteritid og støy er viktig for deg må du nok gå for en pentium.

Kanskje noen her kan svare på x300's ytelse i cs1.6?

Olav

Lenke til kommentar

så det går ikke ann å bytte til en turion? :no:

er turion mye bedre med tanke på batteri og støy?

vis man sammenligner sempron og celeron, hvem er best på batteri og støy?

takk for svar ivertall :)

btw: tror jeg heller litt mot ASUS :yes:

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Celeron støyer minst av disse to, men skal du ha en stillegående maskin så kjøper du en med Pentium M Centrino som jeg har skrevet til deg før...

5439111[/snapback]

ok..

jeg kommer ikke til å legge så mye penger i dette kjøpe, så derfor blir nok centrino utelukket :no:

skal bare ha en grei pc, ikke en til 9000kr. men en til ca 7500-8000kr :)

og den skal kunne klare ivertfal cs 1.6 på en grei måte ;)

EDIT: så på shg.no og der var det en maskin med 6200go skjermkort og centrino cpu :D

Centrino 730 (1.6GHz - 533FSB), 512MB DDR2-533, 60GB HD (8MB Cache), 15.4” Widescreen TFT, Combo CDRW/DVD, nVidia MXM GeForce Go 6200 / 16MB,

54MBIT WLAN, LAN, Card Reader

Batterilevetid Opp til 3 timer (var jo ikke så stor forskjell fra denne med P-M og Sempron med 2.5 timer, en halv time bra :dontgetit:

hva syns dere om den?

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Den gjør 5h+. Sett det selv. Mange ganger :) Den siste pc'n du nevnte har dårligst skjermkort. Så hvis det betyr noe velger du bort den. Dell-kortet x300 og asus-kortet go 7300 scorer relativt likt. Acer-kortet x600 scorer noe bedre. Ingen av dem er typiske spill-kort, men drar en del spill ok om en setter ned innstillingene litt. Jeg ville ikke valgt bort Dell. Har svært gode erfaringer :) Velg evt minste batt (ca 4h) og du havner på 8000.

Olav

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...