cwerner Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har vært syk i en uke nå og har hatt feber i fem dager, og jeg begynner å bli drit lei av å sitte her inne å ikke orke noe. Så jeg har lyst til å bli frisk fortest mulig, noen som har noen forslag til å bli kvitt feber og sykdom? ting jeg burde drikke? spise? Takker Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Drikk cola, legg deg UNDER dyna med hele kroppen, pakk deg godt inn, kanskje hodet over, og ligg og svett. Tro meg, det hjelper. Å svette av seg feber kan både være ubehagelig, og meget deilig, men burde gå fint. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Vært syk i 2 uker jeg nå, det hele startet med feber i 4 dager så gikk det over til att kroppen min ble bare fucked. Nå tror legene at det er kyssesyken, skal ta test på mandag. Jeg har vært på skolen èn dag siden nyttår. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 C-vitaminer funker bra... Lenke til kommentar
midnatt Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ligg i senga og drikk mye vann (foretrekker det over Cola). Ta tabeletter og unngå å fryse. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Pensilin skal funke mot feber og annet djevelskap Lenke til kommentar
Wildman Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Drikk cola, og prøv å hold deg unna parasetter, det tyna liksom berre ut tida. Tipset til Killerquo er bra, svett det av deg! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Piller, så mye det står på pakka at du overlever. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 absint skal få deg på rett kjøl i gjen. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Piller: Får ned feberen. Dette er en bra ting. Absint: Får tida til å gå. Cola: Dehydrerer deg, dårlig ting. Vann: Hydrerer deg, bra ting. Salt: Du mister masse salt av å være syk, spis salte ting. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Er ikke absint en alkoholdrikkgreie? Spørs hvor glade foreldrene mine blir for det...er bare 15. Hvertfall, fra og med imorgen så skal jeg droppe å ta paracet, sånn at feberen går opp og jeg får svettet det av. skal også drikke enda mer og spise salte ting. Men Røde Tsar, du blir vel ikke dehydrert av cola vel? Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Er ikke feber kroppens egen medisin mot å bli syk? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 feber er kroppen som dreper virus ja, den "ødelegger" seg selv og virusene ved å øke tempraturen, men kroppen pleier å holde tempraturen på ett så lavt nivå at den ikke tar større skade av det, hvis det ikke tar knekken på virusene øker den temparturen så mye at det er dødlig, eller så gjør den det pga virusene som tuller med tempraturen(jeg er usikker på det). feber under 40 er bra for sykdommen, er det over bør man kontakte legen... er ihvertfall det jeg har lært om feber... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ta deg en real pause. Stress ned og sov mye.. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Pensilin skal funke mot feber og annet djevelskap 5437637[/snapback] Får man penisilin mot feber burde legen funnet seg et annet yrke om det ikke er alvorlig... Det gjør samme nytten som antibiotika mot alt mulig, man kan risikere å bli resistent mot det og da kan man angre på at man fikk så mye av det for "pingle" sykdommer... Pakk deg godt inni dyna og sett deg ved pc'en\tv'en og bare la tida gå... Sov mye og drikk mye (vann) Endret 14. januar 2006 av icer Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg pleier å hyle nedpå opptil en hel boks med C-max. Blir som regel relativt råtten i magen av det, men det hjelper som bare juling, særlig mot småforkjølelser. Tror likevel dette er et remedie som funker best i begynnelsen av sykdommen, når immunforsvaret trenger et lite overtak. Ellers stabiliserer faktisk cola magen hvis det er den som lager trøbbel, så det er ikke så dumt som noen skal ha det til, selv om drikken også dehydrerer. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hadde selv 39.7 i feber mellom jul og 1 uke over nyttår.. kraftigste på nyttårsaften selv.. vent så går det over.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå