mpitof Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei! Noen som vet om et gratis og enkelt FTP-server program for Linux? Er ikke sikker på hva forskjellen mellom klient og server er, men skal iallefall ha noe som gjør at jeg kan kjøre server på maskinen. Et eksempel er GuildFTPd, som jeg ikke kan ha fordi det bare er til Windows (så vidt jeg har forstått...) På forhånd takk! :!: Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 vsftpd, ProFTPD, Pure-FTPd. Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei! Noen som vet om et gratis og enkelt FTP-server program for Linux? Er ikke sikker på hva forskjellen mellom klient og server er, men skal iallefall ha noe som gjør at jeg kan kjøre server på maskinen. Et eksempel er GuildFTPd, som jeg ikke kan ha fordi det bare er til Windows (så vidt jeg har forstått...) På forhånd takk! :!: 5437204[/snapback] En "Linux" kompis av meg sverger til glFTPd Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Takk for alle svar! Her var det mye å velge mellom... Hmm, får prøve meg frem litt. Endret 14. januar 2006 av mp93 Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Da glemte din "Linux" "kamerat", "kanskje" å fortelle deg at "glftpd" definitivt ikke er noe alle og enhver bør bruke. Med unntak av at informasjon om å konfigurere denne skikkelig, er noe som ikke er dokumentert helt godt, har det vært en del sikkerhetshull i glftpd. Hei! Noen som vet om et gratis og enkelt FTP-server program for Linux? Er ikke sikker på hva forskjellen mellom klient og server er, men skal iallefall ha noe som gjør at jeg kan kjøre server på maskinen. Et eksempel er GuildFTPd, som jeg ikke kan ha fordi det bare er til Windows (så vidt jeg har forstått...) På forhånd takk! :!: 5437204[/snapback] En "Linux" kompis av meg sverger til glFTPd 5438089[/snapback] Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 16. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Hm... Mulig jeg har misforstatt, men jeg kjorer Linux med KDE her... Vil det si at disse programmene ikke fungerer? Litt n00b, ehm... edit: Hmmm... trenger ikke hjelp allikevel, nå. Bruker apache med en annen port, siden broren min har server på port 80 med sin egen PC... Endret 16. januar 2006 av mp93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå