Gå til innhold

Flat TV 720p eller 1080i

Anbefalte innlegg

Har sett på Flat TV`er, men de fleste merker har 720p å ikke 1080i.

Har forstått det slik at 1080i TV`er har bedre bilde (oppløsning).

Jeg lurer på om det er noen som vet om TV`er som har 1080i

og hvilken pris klasse de ligger i.

Skal ha TV med god kvalitet, størrelsen spiller egentlig ikke så stor rolle,

men ikke mindre enn 32".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080i koster vist fra ca 30.000 og oppover i følge prisguiden. Philips har et par slike der den minste er 37" og koster fra 29.995. Den nest billigste er 42" og koster 52.059 kr Begge er LCD.

Den tredje og siste jeg fant i prisguiden med 1080 oppløsning er denne, men da må man nesten være hovedaksjonær i et par-tre børsregistrerte selskaper.

Forøvrig så ville jeg nok valgt en TV med lavere oppløsning på grunn av prisene hvis jeg måtte kjøpe TV nå. Hvis jeg kunne ventet ett år så er det nettopp slike TVer jeg regner med kommer til å få det største prisfallet i løpet av året. Min spådom for 2006 er at vi får se 40" LCD-TVer med 1920x1080 til 10.000 kr i desember i år.

Lenke til kommentar

WoW! Det ser ut til at profetien min er i ferd med å gå i oppfyllelse langt tidligere enn jeg trodde :dribble:

Dog, Databutikken.com og shg.no er uenige om en del av spesifikasjonene men så har de også litt forskjellig produktnummer:

shg.no AT3705W-MG

Databutikken.com AT3705W

Acer.com AT3705-MGW

Sortnivået er skuffende 1,1 nits men kortleser, 100Mbit nettverksport, større for avspilling av lyd, video, foto via nettverket, Mpeg2, mpeg4, DivX, mp3, etc. via et innebygget Linux OS trekker veldig opp for min del.

Edit: Nå kom den nettopp på plass i prisguiden (Takk Håvard :) )

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...