simenkvalen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 kjøpte ett casio ex-s500 sommeren 2005. nå i det siste har jeg hatt problem med at bildene blir veldig røde og det kan se ut til at jeg har lengre lukketid enn det burde. har prøvt å resete kameraet, men dette hjalp heller ikke. har også litt problem med at når jeg tar bilder og zoomer inn så blir det fullt av horisontale striper på bildene.. Noen som vet hva som kan gjøre dette? eventuelt har noen tips.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Slike ultratynne kamera vil alltid ha sine begrensninger, men hvis bildene var bedre før, ville jeg sjekket hva hvitbalansen (WB, white balance) står på. Hvis den står feil, kan du få enten veldig røde bilder inne, eller veldig blå bilder ute. Hvis WB står på AUTO og du fortsatt får feil fargetone, ville jeg eksperimentert med de andre hvitbalansevalgene, men husk at de må forandres når du går fra utelys til innebelysning med elektrisk lys... og det kan også ha en viss påvirkning om du står i lys fra glødelamper eller lysstoffrør. Sjekk også om kameraet står på et spesielt program/scene. Prøv å sett kamera på full auto eller et annet programvalg og se om det hjelper. Hvis ikke dette fungerer, er det en feil enten med selve bildebrikken som fanger opp lyset, eller mest sannsynlig bildebehandlingsprosessen i etterkant før det skrives på minnekortet. Da må du sende kameraet til service, noe jeg er redd for at du må ettersom du har prøvd å resette kameraet uten at det hjalp. Endret 15. januar 2006 av Afseth Lenke til kommentar
simenkvalen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Slike ultratynne kamera vil alltid ha sine begrensninger, men hvis bildene var bedre før, ville jeg sjekket hva hvitbalansen (WB, white balance) står på. Hvis den står feil, kan du få enten veldig røde bilder inne, eller veldig blå bilder ute. Hvis WB står på AUTO og du fortsatt får feil fargetone, ville jeg eksperimentert med de andre hvitbalansevalgene, men husk at de må forandres når du går fra utelys til innebelysning med elektrisk lys... og det kan også ha en viss påvirkning om du står i lys fra glødelamper eller lysstoffrør. Sjekk også om kameraet står på et spesielt program/scene. Prøv å sett kamera på full auto eller et annet programvalg og se om det hjelper. Hvis ikke dette fungerer, er det en feil enten med selve bildebrikken som fanger opp lyset, eller mest sannsynlig bildebehandlingsprosessen i etterkant før det skrives på minnekortet. Da må du sende kameraet til service, noe jeg er redd for at du må ettersom du har prøvd å resette kameraet uten at det hjalp. 5441459[/snapback] har nok prøvd det meste, ser nok ut til at jeg må sende det inn til service ja.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå