Gå til innhold

Nettproblemer Windows XP og med noen softwares

Zic0

Anbefalte innlegg

Har fått pcen etter reprasjon. De har bytta hovedkort, men chipset'et er det samme så jeg har ikke giddet å reinnstalere windows, men har et problem med nettet. Den bruker altfor langt tid til å nå kontakt med serveren, men når den først har nådd kontakt får jeg vanlig speed igjen. Vet dere hvordan dette her kan fikses utenom en format?

Programmer som MSN messenger fungerer heller ikke. Når den prøver å koble opp mot får jeg en "Feilsøk" vindu om at den ikke får koblet opp. Er ganske sikker på det er problem med pcen fordi MSN messenger fungerer hos alle andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er alltid en god idé å reinstallere når man har fått ny maskinvare - selv om det er tilsvarende den gamle maskinvaren. du vil høyst sannsynlig ha fått ny ipadresse og macadresse, dette kan forklare problemene du har. avinstaller din network connection og installer den på nytt, tipper dette kan løse opp i noe. hvis ikke så vil jeg på det sterkeste anbefale det å reinstallere xp.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne har reinnstalert windows xp men har filer så spredt forksjellig over pcen, så det vil ta en del tid å finne igjen alle filene, så derfor vil jeg unngå dette. Men skal prøve å slette network connection for å legge den inn på nytt. takk skal du ha :)

EDIT: tok gleden epå forhånd... Hvordan sletter jeg en connection først? Og hvordan får jeg løst opp en MAC adresse... Problemet nå er at nettervskortet er annerledes fordi det forrige også var integrert. Derfor når jeg skal bytte til ip 192.168.1.103, som var det gamle så kommer det opp error at det er samme ip som et annet kort, men som ikke står fysisk i. Er det mulig jeg kan få rydda opp dette rotet? MSN fungerer fortsatt ikke btw.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...