Gå til innhold

Play Station er kun i svart/hvitt

Marielouise

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min mini ps 2 i Kina, og her hjemme fungerer den bare på brente spill fra Kina, på vanlige norske spill fungerer lyden og alt helt fint, men det er i svart/hvitt. Er det noen som har en ide til hva jeg kan gjøre? En bra side med åpningsteknikker o.l? Eller burde jeg gå til en konsollforretning og få den fiksa for penger der?

ps. på en tv jeg pleide å ha, funket alle spill helt fint, med farger. Men på det tv'et jeg har nå blir det svart/hvitt.

Takk for svar :)

Endret av Marielouise
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte min mini ps 2 i Kina, og her hjemme fungerer den bare på brente spill fra Kina, på vanlige norske spill fungerer lyden og alt helt fint, men det er i svart/hvitt. Er det noen som har en ide til hva jeg kan gjøre? En bra side med åpningsteknikker o.l? Eller burde jeg gå til en konsollforretning og få den fiksa for penger der?

ps. på en tv jeg pleide å ha, funket alle spill helt fint, med farger. Men på det tv'et jeg har nå blir det svart/hvitt.

Takk for svar :)

5436755[/snapback]

Dette skyldes NTSC / PAL issues.

Jeg har merket at noen chipper ikke er like flinke med håndteringen av fargesignaler. Jeg har selv en NTSC PS2 blandt annet, hvor PAL spill kommer i sort hvitt til tross for at tven min støtter PAL og NTSC.

RGB kabel hjalp heller ikke, men heldigvis støttet chippen min forcing av PAL60 signaler og da ble sort hvitt borte.

Lenke til kommentar

----------------

Løsning1

Du har prøvd med RGB kabel, men det er ikke sikkert at TVen du har nå støtter RGB signaler. Har du den kobla til SCART 1? Mange TVer har nemlig bare en SCART inngang med RGB-støtte. Hvis du bruker AV2 på tven til å spille med så betyr det at du ikke bruker første inngang.

-----------------

Løsning 2

En veldig tungvint løsning om den er chippa er å laste ned pal/ntsc patch til spillet og påføre det på discen.

Da må du lage en ISO-fil av discen.

Patche ISO-fil

Brenne ut ISOen som har blitt patchet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...