NightWolfie Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei, jeg har en switch og to routere. Hvordan kobler jeg de sammen? Må jeg ha dhcp i den ene og skru av i de to andre hvis de har det og hvordan kobler jeg de? Takker for svar Nightwolfie Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 kan jo prøve. Bare en kan ha dhcp på, problemet er at routerene ikke har noen uplink. Men du kan jo se om du kan koble dem sammen emd en vanlig kabel, går ikke det så må du ha krysset. Etterpå er det bare å koble til switchen via uplinken på den. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) bruk kun en av ruternes internett porter til internett. og så koble ruteren og svitchen til den Endret 14. januar 2006 av XanderX Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 ok er litt no0b. Uplink, kan du forklare meg hva det er ? Nightwolfie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg tror det de mener med uplink er internett... ellers kan det også brukes om WAN porten (internettporten) Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Vil som oftest funke greit om du ikke bruker WAN (eller tilsvarende) på den ene routeren som ikke skal være koblet mot adsl-linjen. De fleste routere fungerer som en switch, som er det du er ute etter. Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 ok det funker nå takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Beste løsning er å kjøre en av ruterene med DHCP på. Denne knyttes mot internett. koble så fra denne inn til switchen og routeren. Slå av DHCP i den andre ruoteren. Ellers kan det kables akkurat som du vil, bortsett fra at du bør buke LAN-portene på ruterene dine, ikke porten merket "Wan, Wall, DSL" eller lignende. -Stigma Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ok lurer på en ting til, når jeg prøver å koble til den ene pcen så kommer det opp at jeg må skrive inn passord. Han har jo ikke passord?! Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Sjekk at han har slått på gjeste- (guest) kontoen på maskinen (om han har win2k/winxp). Finner dette i kontrollpanel -> brukere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå