Gå til innhold

Head alignment feil på Maxtor

50z

Anbefalte innlegg

Har en Maxtor Daimondmax plus 9 200GB, som dessverre har fått et alvorlig anfall av angst.

Vel det hele ser ganske dystert ut, også med take på det som ligger på disken som jeg sef skulle ha tatt backup av, jadda.

Men er det noen hd tools som kan presse noe ut av disken min?

Disken blir funnet av bios, og det kommer ingen unormale lyder fra disken, men pc’ driver å piper 9 flertonete pip nesten som en enkel ringetone. Selv om hd’n blir funnet av bios klarer ikke xp å starte, selv i sikkerhets modus. Så jeg trenger tips om gode DOS hd recovery tools. For ordensskyld er pc’n helt normal når jeg kobler fra maxtor disken. Feilen kom under en restart av pc’n, slo av for å bytte om skjerm og skjerm kabel. Slo på igjen Lurte rimelig bra på hva det var først.

Ang garanti, dette er vel en feil som burde gå under reklamasjonsretten. Jeg mener head alignment feil er vel ikke en slitasje feil, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Disken blir funnet av bios, og det kommer ingen unormale lyder fra disken, men pc’ driver å piper 9 flertonete pip nesten som en enkel ringetone.

PIP fra hovedkortet tyder på noe helt annet enn harddisken. Er det lange/korte pip tyder det på "podt error codes" (se manual eller google). Sirene tyder på varme på hovedkort (se manual).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
PIP fra hovedkortet tyder på noe helt annet enn harddisken. Er det lange/korte pip tyder det på "podt error codes" (se manual eller google). Sirene tyder på varme på hovedkort (se manual).

5439219[/snapback]

Takker for tips med det er som jeg skrev HD'n som har problemer, ikke hovedkort.

Har klart å få Hd'n i gang igjen ved hjelp av et føneapparat. :w00t:

Det viste seg at der var motoren som ikke klarte å snurre i gang, så ved å koble fra alle andre hd'r, vifter og ved hjelp av god oppvarming klarte jeg å få dratt i gang hd'n.

Koblet fra andre HD'r og vifter for å være sikker på at den fikk all den strøm den trengte under oppstart, til å dra i gang. Så nå holder jeg på å kopiere over alle data. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...