Gå til innhold

Saitek Eclipse Keyboard, er det noe tess ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv kjøpt saitek og er veldig fornøyd. Tungt stabilt og flott å skrive på uten å lage for mye lyd. Justerbart lys + lydjustering, det har nøyaktig hva du trenger uten å ha for mye dill dall.

Ser mange er fornøyd med det Microsoft keyboardet der så jeg kan ikke si noen om forholdet mellom disse.

Lenke til kommentar

Jeg har det MS-keyboardet. Jeg syns det er glimrende. Tastene er ikke bråkete, og har akkurat passe motstand. Du har den skyvespaken på venstresiden som kan styre hva man vil, f.eks volum eller scrolling. Den er fjærbelastet og spretter tilbake i midtstilling.

Og masse ekstra dillknapper man aldri bruker, men som er kjekk å ha. F.eks. Email-knappen er jeg blitt avhengig av, mye lettere enn å finne ikonet til Outlook. Messenger åpner MSN (eller noe annet man vil). Egen volum mute knapp selvsagt..Fram/Bakover/Play/stop som funker på CD'r og DVD-filmer. (Der next hopper til neste chapter). 5 Favorites-knapper på midten man kan ha internett-favorites i, så popper browseren opp på sida knappen er assignet til.

Det følger med et lite program der man kan reassigne alle spesialknappene til det man vil.

F-tastene har 2 "sider", men de har fastlåste funksjoner, mest for word processing eller email ser det ut som. "Help, Undo, Redo, New, Open, Close, Reply, Fwd, Send" osv. Aldri brukt de heller, må aktvere "F lock", som er det samme som caps lock bare på F-tastene istedet.

Håndledd-plata er et must, det er DEILIG å ha noe å hvile håndleddene på mens man skriver masse. Får en mye mindre anstrengt stilling da. Skriver kun med fingrene ikke hele hånda liksom.

Går dette tastaturet i dass, vil jeg prøve å finne et nytt av samme sort. Liker dette veldig godt.

Hvem vil egentlig ha et tastatur som lyser i mørket? Skal da for pokker ikke sitte og stirre på tangentene mens man skriver/spiller. Må jo bare bli distrahert av et blått lys rett nedenfor synsvinkelen..Akkurat som når lillebroren din sitter i passasjersetet og vifter med et blad eller no drit, og du planter høyrehånda i tinningen hans og sier "Kutt ut, du fucker opp sidesynet mitt med den viftinga!".

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...