Gå til innhold

abit kt7a-raid vil ikke boote

Anbefalte innlegg

kjøpte et slikt hovedkort på qxl for et par-tre uker siden, og fikk resten av maskinen i går.

satt sammen følgende:

cpu : duron 1200

ram : 256mb pc133 sdram

hdd : 2x120gb maxtor

psu : chieftec 300w (eller 340, pyttsann)

vga : et eller annet lusent pci-kort jeg hadde liggende

lan : et eller annet lusent pci-kort jeg hadde liggende

(fint oppsett, eller hur? :smile: )

uansett.. etter mye om og men og roting med ide-kabler ble begge harddiskene og dvd-rom'en funnet under post'en, og det bar så videre til den hvite rammen med info om maskinen (64kb cache, sdram i slot1, etc..) hvor det vanligvis kommer "starting windows" , "press any key to boot from cd" eller "boot disk failure".

problemet er at hverken av disse setningene kommer opp. det står ingenting der.

har tatt ut alt bortsett fra skjermkort, ingenting skjer. har funnet frem en floppy-drive fra glemselen og gjort den bootbar, ingenting skjer.

er dette et vanlig problem med denne serien, eller har jeg bare blitt tilsendt et defekt hovedkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samma kort.

Fikk problemer med kortet en stund etter at jeg installerte en 120Gb disk (og antok at det var en botched installasjon av WinXP som foraarsaaket det), men alt ordna sae etter at jeg oppgraderte BIOS'en.

Du skriver ikke at du har gjort dette, saa det kan jo bli det foerste du proever.

Du faar sende pm hvis det ikke ordner seg.

Lenke til kommentar

Husk at på dette kortet må cpuviftas strømledning stå på riktig plass hvis ikke starter det ikke opp...

Det er en sperre der.

Sett den i FAN1.

Adds CPU protecting function. !WARNING! If the CPU fan reading of fan header #1 lower than 2000 rpm, or the fan is connected on header #2/#3/#4 or directly to power supply unit, this BIOS will automatically SHUTDOWN THE POWER IN 10 SECONDS. This design protect the processor from damage by heat.

Lenke til kommentar

først og fremst fant jeg ut at det var et Asus a7v-kort, ikke Abit kt7a. har rett og slett ikke enset asus-logoen før selgeren skrev "hør med support hos asus (eller var det abit)". det forandrer en del..

uansett, kortet støtter duron 1,3ghz..

har snakket med selgeren, og jeg får pengene tilbake hvis det er defekt. har sendt mail til asus også, så vi får se.. *grmpf*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...