Gå til innhold

Kan man kjøre system restore fra DOS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-12-04 16:11, The Pirate skrev:

Hvordan fungerer ghost? Hvis jeg skal ta et image av os-partisjonen min på 10GB, blir imaget 10 GB da? Hvrdan restorer den? Fra HD, CD?? Forklar litt, det er kanskje noe for meg.

Takker for svar

Norton Ghost er et program som tar lager en image av all filene på en harddisk eller en partisjon, som du kan bruke til å gjenopprette partisjonen/harddisk eller til å kopiere fra harddisk/partisjon til en annen harddisk/partisjon.

Dersom du skal lage en image av en 10 GB partisjon, som inneholder 3 GB med data, vil image filen ligger omtrent på 3 GB (dersom du ikke komprimerer). I Ghost er det mulighet for å komprinere filene i imaget. Hos meg pleier image å være halvert ved komprimering (da tar jeg image av partisjonen som inneholder OS'en, og lite MP3, DIVX).

Image-filen kan du brenne på en CD eller lagre på en annen harddisk/partisjon. For å gjenopprette image, bruker du Ghost. Programmet er ganske selvforklarende, synes jeg. Livet før og etter jeg tok i bruk Ghost som natt og dag. :wink:

Ghost koster ca 400-500 kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

On 2001-12-04 08:04, BigSoft skrev:

Hmm ... meg bruker ghost, det er så greit lixom :smile:

Men det er kanskje litt vanskelig hvis du ikke har laget noe ghost image. Har aldri hørt om at du kan bruke dos til å ta restore fra xp, skulle liksom ikke DOS forsvinne da XP kom? ...menmen, du kan jo sjekke ut
, der står det mye lurt :smile:

Trodde ikke Ghost fungerte noe særlig på WinXp jeg... hmmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...