CrackaBoi Skrevet 3. desember 2001 Del Skrevet 3. desember 2001 Jeg har rota til WinXP og må kjøre system restore. Men je kommer ikke inn i Windows verken i safemode eller vanlig, så jeg må kjøre system recovery fra DOS.Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
BigSoft Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hmm ... meg bruker ghost, det er så greit lixom :smile: Men det er kanskje litt vanskelig hvis du ikke har laget noe ghost image. Har aldri hørt om at du kan bruke dos til å ta restore fra xp, skulle liksom ikke DOS forsvinne da XP kom? ...menmen, du kan jo sjekke ut http://www.tweakxp.com , der står det mye lurt :smile: Lenke til kommentar
xeon Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Start fra XP cden og kjør ASR(automated system recovery) Tror det skal virke... Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 4. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2001 Hvordan fungerer ghost? Hvis jeg skal ta et image av os-partisjonen min på 10GB, blir imaget 10 GB da? Hvrdan restorer den? Fra HD, CD?? Forklar litt, det er kanskje noe for meg. Takker for svar Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: On 2001-12-04 16:11, The Pirate skrev:Hvordan fungerer ghost? Hvis jeg skal ta et image av os-partisjonen min på 10GB, blir imaget 10 GB da? Hvrdan restorer den? Fra HD, CD?? Forklar litt, det er kanskje noe for meg.Takker for svar Norton Ghost er et program som tar lager en image av all filene på en harddisk eller en partisjon, som du kan bruke til å gjenopprette partisjonen/harddisk eller til å kopiere fra harddisk/partisjon til en annen harddisk/partisjon. Dersom du skal lage en image av en 10 GB partisjon, som inneholder 3 GB med data, vil image filen ligger omtrent på 3 GB (dersom du ikke komprimerer). I Ghost er det mulighet for å komprinere filene i imaget. Hos meg pleier image å være halvert ved komprimering (da tar jeg image av partisjonen som inneholder OS'en, og lite MP3, DIVX). Image-filen kan du brenne på en CD eller lagre på en annen harddisk/partisjon. For å gjenopprette image, bruker du Ghost. Programmet er ganske selvforklarende, synes jeg. Livet før og etter jeg tok i bruk Ghost som natt og dag. :wink: Ghost koster ca 400-500 kroner. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Du kan boote fra plata eller oppstartsdiskettene du har lagd(har du ikke!!?) Og velge reparere operativsystem(husker aldri konkret hvordan, men det er ikke SÅ mange menyer der) Har spart meg et par ganger :smile: S-O Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Det eg synest er kjekt med Norton Ghost er at eg kan lage eit "os image"slik at skulle eg få ein "uoprettelig system feil" .Tar det veldig kortare tid å "kjøre" eit image enn å installere osét fra botnen av... :wink: Lenke til kommentar
Psycho Dude Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Jeg lurer på ghost prøvde en gang det men skjønte det ikke jeg lagde in image av c: disken og lagret den rett på d: og da ble d: helt lik som c: Hva gjorde jag galt? Mvh Tommy Iversen [email protected] Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Quote: On 2001-12-04 08:04, BigSoft skrev:Hmm ... meg bruker ghost, det er så greit lixom :smile:Men det er kanskje litt vanskelig hvis du ikke har laget noe ghost image. Har aldri hørt om at du kan bruke dos til å ta restore fra xp, skulle liksom ikke DOS forsvinne da XP kom? ...menmen, du kan jo sjekke ut http://www.tweakxp.com , der står det mye lurt :smile: Trodde ikke Ghost fungerte noe særlig på WinXp jeg... hmmm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå