Gå til innhold

Grafikkproblemer i alle spill

Mafiabåss

Anbefalte innlegg

87C er litt mye... er det i windows? det er nok grunnen til at du får rare streker i spill

(husk temp går opp når du spiller)

hadde ca 50C med orginalkjølere på! og den hørte ut som et "FLY"

har nå vannblokk og ligger på ca 40C

har du noen vifter som resirkulerer gjennom karbinettet?

om du ikke har, ville laget et hull i "sidedøra"

(om du har plexi er det lett)

og sett en 120mm vifte der som 6600gt står

Edit: ta av døra og hold en vifte foran grafikkkortets kjøler og se om temp går ned!

Endret av galaxee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kortet går ikke til H på 90 grader men den er for høg.

Men returner kortet for det skal ikke være slikt.

sikkert en feil med det.

satt på andre maskinen med 6600GT og den er på 37 grader nå ved start

blir aldri 87 da

127 grader er høy terskel

returner det , det må være noe gale med det.

Lenke til kommentar
vis ikke vifta går rundt, så kan det hende kortet ditt er dødt. den skal altså gå rundt ;)

5438051[/snapback]

Jeg tror virkelig ikke at den viften noen gang har gått rundt... Hva må jeg gjøre, kjøpe nytt skjermkort? :cry: Jeg er blakk...

5438090[/snapback]

Har du sjekka om den går rundt? tror ikke kortet hadde levd lenge uten vifte..

vifta kan være fult av støv også!

så ta av døra og sjekk!

selv om man ikke kan noe om data

så lærer man bare av å prøve :)

Edit: ikke ta av kjøleren vis du har garanti på det! (da mister du den)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar
vis ikke vifta går rundt, så kan det hende kortet ditt er dødt. den skal altså gå rundt ;)

5438051[/snapback]

Jeg tror virkelig ikke at den viften noen gang har gått rundt... Hva må jeg gjøre, kjøpe nytt skjermkort? :cry: Jeg er blakk...

5438090[/snapback]

Har du sjekka om den går rundt? tror ikke kortet hadde levd lenge uten vifte..

vifta kan være fult av støv også!

så ta av døra og sjekk!

selv om man ikke kan noe om data

så lærer man bare av å prøve :)

Edit: ikke ta av kjøleren vis du har garanti på det! (da mister du den)

5439305[/snapback]

Ja, jeg har sjekka om den går rundt og den gjør ikke det :(

Lenke til kommentar

da må du enten sende det inn..(vis du har garanti)

eller bare bytte ut eller teste vifta..

Det kan være 12v utaket på skjerm-kortet som ikke funker.. (da bør du sende det inn)

men du kan bare bruke 12v fra PSU da :)

du kan prøve å ta av ledningene på vifta (rød+svart som går inn på GPU)

så stikker du 2 nåler nedi (slik at dei får kontakt med pinnene) med 2 ledninger på andre enden av nålene! og kobler det til strømmforsyninga (gul+svart)

(Da sliper du å ødelegge ledningene om du vil sende det inn)

(bare husk å koble fargene rett)

om ikke det virker så er vifta gåen.

om den virker slik, er nok 12v ut-taket på skjerm-kortet mest sansyneligt ødelagt!

men da virker det med 12v fra

=========================

Lettere måte, men er opp til deg:

Klipp den røde+svarte ledningen til vifta som ikke går rundt!

så finner du en ledig 12V plugg

(slik som kobles til dvd/Hard-disk)

klipper du den gule og en svart og tar:

RØD på GUL

Svart på svart (selvsagt) :)

så isolerer du med teip!

har du et "Multimeter" kan du jo måle 12v fra GPU (Skjerm-kort)

Lenke til kommentar

mener du løs fra kjøleribba?

greier du å snurre vifta rundt med fingen helt lett rundt?

om den går lett rundt, er enten vifta ødelagt eller 12v virker ikke!

Edit: Kva er produsenten? Pci-E?

hadde selv Club3D vifte , og den høres ut som et fly når den går rundt

(ikke kødd engang)

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Hei jeg hadde samme problem med ett skjermkort jeg hadde for litt over ett år siden. Forskjellen fra meg og deg var at til å begynne med sveiv vifta ganske så bra men stopped etter en tid. Det som hadde skjedd var rett og slett at selve vifte delen var løsnet fra rotordelen. Jeg løsnet hele kjøledelen og fikk ut selve vifta og PUTTET NO SUPERLIM PÅ. Nå sitter vifta like godt den dag idag + svirrer rundt :yes: . Selvsagt kan det være andre årsaker til at den ikke går rundt.

Lenke til kommentar
Hei jeg hadde samme problem med ett skjermkort jeg hadde for litt over ett år siden. Forskjellen fra meg og deg var at til å begynne med sveiv vifta ganske så bra men stopped etter en tid. Det som hadde skjedd var rett og slett at selve vifte delen var løsnet fra rotordelen. Jeg løsnet hele kjøledelen og fikk ut selve vifta og PUTTET NO SUPERLIM PÅ. Nå sitter vifta like godt den dag idag + svirrer rundt  :yes: . Selvsagt kan det være andre årsaker til at den ikke går rundt.

5439928[/snapback]

Jeg tørr ikke drive på med sånn, da jeg aldri har gjort noe lignende og det sikkert er en stor fare for at jeg ødlegger skjermkortet.

Et annet spørsmål, hvordan i helvete skal jeg få av skjermkortet fra hovedkortet hvis jeg skal sende det tilbake?

Endret av Mafiabåss
Lenke til kommentar

Har du sjekka at vifte pluggen sitter i?

Hvor lenge siden er det du kjøpte kortet?

Ring komplett i morra, og hør om retur, hvis de ikke vil ta det tilbake av uante grunner, så kjøp en nye kjøler til kortet, det koster ikke mer en 250,-

Men for all del ikke spill noe mer med den, ikke gjør annet enn å vær på internett uten levende bilder. Helst bruk PCen så lite som mulig.

Lenke til kommentar
Hei jeg hadde samme problem med ett skjermkort jeg hadde for litt over ett år siden. Forskjellen fra meg og deg var at til å begynne med sveiv vifta ganske så bra men stopped etter en tid. Det som hadde skjedd var rett og slett at selve vifte delen var løsnet fra rotordelen. Jeg løsnet hele kjøledelen og fikk ut selve vifta og PUTTET NO SUPERLIM PÅ. Nå sitter vifta like godt den dag idag + svirrer rundt  :yes: . Selvsagt kan det være andre årsaker til at den ikke går rundt.

5439928[/snapback]

Jeg tørr ikke drive på med sånn, da jeg aldri har gjort noe lignende og det sikkert er en stor fare for at jeg ødlegger skjermkortet.

Et annet spørsmål, hvordan i helvete skal jeg få av skjermkortet fra hovedkortet hvis jeg skal sende det tilbake?

5441000[/snapback]

Enkelt, når du har lagt PCen på siden, og tatt av side døren, så ser du skjermkortet. På den ene siden er den festet med skrue, eller en hurtigkopling, ta denne av. Under kortet, helt nede ved hovedkortet på høyre side så ser du en liten tapp, den må du sette fingeren på og presse ned, så dra kortet opp. Det kan hende at det er litt vanskelig å komme til den tappen.

Men husk å ta ut alle ledninger fra PCen, slik at det ikke er noe strøm inn, og ta alltid på kabinettets metall deler, før du tar på noen andre deler, da tar du vekk statisk elektrisitet

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har garanti, er det bare å skaffe en hvem som helst pc vifte, og bare prøve så godt du kan å sette den på der den gamle vifta står, jeg gjorde det en gang, måtte henge vifta fast med hyssing, brukte en vanlig kabinett vifte, fungerte fint.

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar
Det er agp du har? Da må du trykke ned den låsen som er på hovedkortet, så kommer det lett av :) .

5441085[/snapback]

Jeg har PCI-Express

5441124[/snapback]

Det er det samme med PCI-Express. Forskjellen i de to versjonene er vel at AGP trenger ekstra strøm, men det trenger du ikke bekymre deg for.

Lenke til kommentar

Tror du heller skal ringe komplett i morgen å høre på hva du skal gjøre.. Mest sannsynelig må du sende det i retur.. Da får du nok et splitter nytt kort iretur, visst du ikke har fiklet med sjøl :innocent: Men som de sier: Hold deg unna spilling så lenge du har det kortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...