Echosiren Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Lurer litt på hvordan jeg finner ut hvem som har skrevet på siden min med ip-adressen deres? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Address Block Loopkup Utility Der finner du ut hvilken ISP som eier IPen, men hvilken privatperson som benytter seg av den skal du nok se laaangt etter Endret 14. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 ÆÆrhh.. ISP=telenor? fant et navn også,men det hjalp lite.. for d var visst en i telenor det.. Er det helt umulig å tracke ip'en ned til personen som skrev til meg? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det ville vært brudd på personvernloven eller noe sånt. Kun politiet som har lov til å få vite dette, og da trenger de også godkjennelse for det. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Gjelder det et lovbrudd så er det vel bare å anmelde det og gi ut ipen til politiet så tar de saken derfra, annet enn det er nok ganske umulig. Du kan også si i fra til ISP hvis det er abuse eller lignende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 ÆÆrhh.. ISP=telenor?fant et navn også,men det hjalp lite.. for d var visst en i telenor det.. Er det helt umulig å tracke ip'en ned til personen som skrev til meg? 5436716[/snapback] Navnet du fant er nok kontaktpersonen i Telenor som registrerte IP-rangen, og ja; det er helt umulig å tracke hvem som eier ipen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Du kan jo bare legge inn en gjestebok med mulighet for å moderere innleggene før de legges ut da, så ser ingen om noen har noe stygt å si om deg. Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Det er det jeg har.. men det irriterer meg at noen sier de er på vennelista mi, når de ikke er der.. Lenke til kommentar
KiKKA Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hvis du har en misstanke om hvem det er det vel mulig å finne ip'en til til "de misstenke". Vet ikke helt hvordan... Kanskje det går å bruke DNS i mirc. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Hvis du har en misstanke om hvem det er det vel mulig å finne ip'en til til "de misstenke". Vet ikke helt hvordan... Kanskje det går å bruke DNS i mirc. 5439137[/snapback] Er ikke alle som IRCer da Man kan kjøre en "nslookup <ip>" i CMD på windows for å se hva ipen resolver til, men det hjelper ikke så mye for å finne ut hvem som bruker ipen. EDIT: Dessuten har du bomma totalt på ditt valg av kategori å spørre i Endret 14. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 oj.. sorry.. hvor skulle jeg spurt da? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Dette hører inn under "Nettverk". Siden svar er avgitt og tråden er feilpostet, stenges den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg