Gå til innhold

7800GT EVGA erfaringer?

NTXT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurte bare på om noen hadde noe erfaringer med disse kortene?

7800GT EVGA

7800GT EVGA

Klokke frekvensen ser ihvertfall bra ut :)

5435806[/snapback]

Har sett på dette kortet selv...og må si jeg er imponert over ytelsen på dette kortet.

etter det jeg har sett så klokker kortet enda litt mere en 470/1100mhz som den komer fra fabrikken....

På gpu klarer de fleste å nå ca. 478-480 men har sett noen som har hatt den nesten oppi 490mhz så det er kanskje noen "mandagsversjoner" av den. Men den er allerede klokket sinnsykt høyt.

Med minne får du noe bedre overklokk..... det er ikke uvanlig å nå fra 1230-1260Mhz.

Jeg har planner om å kjøpe dette kortet selv...men er ikke på lager noe sted untatt shg.no

Har også sett på ati x1800 XL kortene, siden de ligger i samme prisklasse som kortet nevnt ovenfor.

Men valget blir på evga sitt kort, grunnet at jeg har en SLI plattform og crossfire vil da ikke fungere på mitt kort....dessuten viser det seg at standar 7800gt kortene klarer å slå x1800 XL versjonene i et flertall av testene...

men x1800 Xl er mere fremtidsrettet ettersom den muligens kan yte litt bedre når man har avansert shading og har en mere avansert gpu og minne system.

X1800 XL er produsert med 90micro og hvis jegf ikke husker feil er nvidia på 110micro.

Man skulle tro at man kunne få ganske høye overklokkinger med dette kortet men det viser seg at det er en annen revisjon(eldre en gpu till XT) en den som står på XT ver. Det viser seg at en ikke kan får mere en ca.560 i de fleste tilfeller....noen har klart opp til 600Mhz men disse har vært heldige.

Når det gjelder overklokking av minne på Xl kortene viser det seg at det finnes ekstreme "mandagsversjoner" av dette kortet. Her må en være nøye på å velge en riktig leverandør. Mange kan få hastigheter opp til 1350-1400Mhz og mange kan få kun opptil 1160-1200mhz..... Sapphire kortet klarer å nå mellom 1350-1400Mhz grunnet mye bedre minne en på mange andre leverandører.

men tester viser at det ikke gangner xl korte så mye....grunnet kun 16 pipe lines mot 7800gt's 20pipe lines....

kan gi deg noen linker til forskjellige tester av evga 7800gt co kortet:

http://hardware.gamershell.com/articles/ev...0_gt_co_review/

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=343&num=1

http://firingsquad.com/hardware/evga_e-gef...edition_review/

Lenke til kommentar

det er vel samme GPU på dette kortet som på alle andre 7800GT kort? har et club3D kort på vei i posten nå. vil dette klare å klokke like mye på GPU, eller har EVGA gjort noe spesielt med kortene sine for at de skal være dønn stabile på 470MHz?

edit: ser at de bruker kraftigere kjøler (samme so på GTX kortet), men er dette vikrelig det eneste de har gjort for å få kortet til å kjøre stabilt på 470MHz? i såfall burde jeg vel komme ett stykke jeg også med en kabinettemp på rundt 10-15c, selv om jeg bruker orginalkjøler på club3d kortet?

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
det er vel samme GPU på dette kortet som på alle andre 7800GT kort? har et club3D kort på vei i posten nå. vil dette klare å klokke like mye på GPU, eller har EVGA gjort noe spesielt med kortene sine for at de skal være dønn stabile på 470MHz?

edit: ser at de bruker kraftigere kjøler (samme so på GTX kortet), men er dette vikrelig det eneste de har gjort for å få kortet til å kjøre stabilt på 470MHz?  i såfall burde jeg vel komme ett stykke jeg også med en kabinettemp på rundt 10-15c, selv om jeg bruker orginalkjøler på club3d kortet?

5436483[/snapback]

Er nok samme gpu ja. Du vil jo fort få se om du greier å klokke like langt. EVGA har rett og slett bare håndplukket GPU-er som greier 470. Kan like gjerne hende at ditt kjører på 470 eller mer. Eller er ikke sikkert du greier 450 engang. Man vet aldri. Slik er det med overklokking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...