Håk0n Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hvordan i ******* kan jeg installere 98se når jeg har xp fra før av?! Trenger det for å få kommunisert med en gammelt skitpc...!!! Fins det noen programmer som gjør at xp og 98se kommuniser bedre på lan forresten??? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Det er viktig at du har de rette TCP/IP og/eller IPX-innstillingene i både WinXP og -98.. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Du må sette opp en bruker i WinXP som gjør at Win98 brukerne kommer inn, ganske enkelt, men du kan ikke ha simple file sharing på (Tror jeg, da du ikke får satt de nødvendige rettighetene her). Prøv med en guest account, du finner nok ut av det :smile: Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Hvis du har NTFS, så må konvertere til Fat32, hvis du har fat32 er det bare å installere... Lenke til kommentar
airguard Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Installer win98 over xp. deretter installerer du xp med reparer funksjonen, og vips så har du begge deler. (dette kan gå galt som alt annet innen sofware ******* kan) føkker det opp så gå og grin det hjelper masse Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 10. september 2002 Del Skrevet 10. september 2002 Tror problemet han har er at når han prøver å starte installasjonen av Win 98SE fra Win XP, sier XP at han prøver å installere et eldre operativsystem enn det han har nå, og stopper derfor installasjonen. Stemmer det? Hadde det problemet selv hvertfall, og eneste løsningen jeg fant var å lage 98 startup diskett, for så å starte installajonen fra dos. Men gjerne noen andre kan hjelpe deg mer enn jeg kan. Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Så vidt meg bekjent operer ikke Win XP med Dos...Det er en version som heter Dos 9 (eller no`sånt) Den er visst total annerledes en WIn 98 Dos. (!) Kan noen bekrefte dette? Derfor kommuniserer disse ikke...(..) Prøv å partisjonere og legg in på ny partisjon! :wink: Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Ukyndig innen data + kort lunte + ingen nettverkskunnskaper = usaklig syting. Sorry.. Kunne ikke dy meg. Prøver som regel å være hyggelig og høflig, men dette blir bare for dumt. Sjekk nettverksinstillingene. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 winxp har god wizard til og sette opp små nettverk, bruk denne! Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Hvis du vil ha dual boot med Win 98 og XP og har XP installert fra før så må du gjøre følgende: Slett XP deretter installer Win 98 først og XP etterpå, men hvis du skal bare komunisere med en annen maskin på nettverket Sjekk nettverks instillinger :smile: Det må være lettere å sjekke nettmaske ol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå