SOGM Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei, Jeg har nå sittet og satt opp et oppstett med disse komponentene: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=12248 Men jeg har ikke noe kabinett. Om noen har noe å ambefale på den fronten så rop ut, den er nødt til å ta ATX hoverdkort, og vifteløs PSU. På forhånd takk Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) Tja,hadde heller valgt en psu med stille vifte, og kjøpt 1024 ram. Hva med skjermkort & tv-kort ? Endret 14. januar 2006 av espennyh Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 en htpc er jo en maskin som streamer videre, har bygget tre aopen minipcr for en kunde nå og sikler selv på dem. Små, snertne og kraftige med pm prosessorer. De har også dvi (får overgang til hdmi) svideo komponent og composite hvis jeg husker rett. samt at kabinettene er uforskammet små. Problemet er at det ikke er noen tvtuner til dem, da må man evt kjøpe en usbtuner. Og det at det bare er to usbtilkoblinger er også ett minus, det kreves jo en usbhub pga det. (mangler ps2 utgang for mus+tast). Kan også nevne at den mangler ir, men skifter du ut micen foran så kan du putte en irmotaker (det er ett lite hull foran), det krever bare litt modding. Men bortsett fra det er de supre, de jeg bygget kjører på 32" lcd uten problemer, men sliter med å bruke egendefinert oppløsning. Her er en til dels drøy versjon http://psdata.no/ps.asp?it=121279&mlevel=100200 så er det bare å bygge en selv. f.eks. en uten cdbrenner kommer på 5929,- Men da har jeg kanskje priset ut pcn når den bare har 40gb. Men er verdt en vurdering, du kan jo nesten ha den i lomma. ^^ uansett er htpckabinetter dyre, og for en skikelig htpc kan du jo vurdere mini-itx atx er jo ganske så stort Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 (endret) kom på at jeg er usikker på om linux støtter alle komponentene. ekstra detaljer om systemet : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=490613 Dæven døtte, den støtter ikke surround :s, da blir det kanskje uaktuelt igjen pga at du trenger usblydkort?. Jaja :/ Endret 14. januar 2006 av Admin'c Lenke til kommentar
SOGM Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 Nei den aopen pcen kunne jeg ikke brukt. Grunnen til at den listen ikke er helt komplett er fordi at jeg har endel komponender selv. Men jeg syns ikke at støysvake pcu'er er støysvake nok. Jeg er nødt til å ha en pcu helt ned i 16-18 db, før det er noe vits. Men siden jeg allerede skal ha en CPU-vifte på den, er den jo nødt til å stå inne i et skap, for å dempe lyden, så hvis noen vet om en PCU med rundt 350w som lager rundt 18 db, så er det bare å rope ut CPU-vifta skal jeg forøvrig sette ned spenningen på, men dette er ikke mulig i en PCU-vifte. så den er nødt til å være støysvak i utgangspunktet. Takker for alle mulige svar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ville kjøpt et nVidia nForce430 m/6150 gfx integrert og High Def. lyd Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Mist psu'er som selges av bl.a. microplex skal være ekstremt støysvake da. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Mitt forslag.... fra PSDATA: nForce 430 HK og passivt kjølt PSU Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Nettogevinsten av fanless psu er diskutabel. For å ventilere kabinettet vil du få behov for kabinettvifter når psu ikke gjør den jobben. Velg heller en Mist 500. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 Ved bruk av stille psu og stille cpu kjøler og en stille kabinett vifte vil prosjektoren i dei aller fleste tilfeller bråke mye mer enn htpcen Kjørere personlig en htpc med AMD XP2500+@3200+ og et 6600 skjermkort i et Silverstone htpc kabinett LC-13 trur ej. Kjøler med Zalman 7000 AlCu på cpu og 700AlCu på gpu, og passiv Zalman på NB. og en kabinett vife som er oppgit til 23dB Alle vifter kjører på 7v Har en vanlig 350w Forton/Sorce som er oppgitt på rundt 20dB, uten modding, så den kjører på temp sensor. Vis prosjektoren er på og i silent mode høres htpcen ikkje, Det er en Epson TW-10 pj En må uansett ha luft flyt og då han den vifta som fixer det like greit vere den i psu. Bruk heller pengene på stille kjølere og vifter, Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Kan linke til et oppsett fran en av handlevognene mine; https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=17852 EDIT: sikkerpå om PSU holder, men tror det. Passiv PFC. Avgir ssv. lite varme. Specs; http://www.fsp-group.com.tw/english/1_prod...id=52&proid=212 Endret 15. januar 2006 av Okay Lenke til kommentar
thotta Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 ...når det gjelder HTPC-kabinett, synes jeg selv at Silverstone LC04 er veldig fint. Det er rimelig lite, men støtter likevel standard ATX hovedkort. Visse begrensninger er det likevel.. du kan kun ha ett PCI-kort + AGP grafikk-kort. Jeg har det ikke selv, så noen erfaring med det har jeg ikke. Men jeg synes det virker som et veldig lekkert kabbis som kan passe godt inn i et hifi-møbel. (vurderer sterkt å kjøpe det selv) Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Min HTPC er bygget opp i LC04. Her må du være klar for å bruke dremel/vinkelsliper(!) på kabinettet for å få noenlunde kjøling med moderat støynivå, samt at man må være uhyre nøye med å velge komponenter for at de skal passe der inne. F.eks måtte jeg kutte i både cpu-kjøler og lydkort foruten selve kabinettet. Dessuten tar ikke dette ATX-psu. Plass til kun ett agp-kort og 1 pci kort om hovedkortet har pcislot helt opptil agp-slot`en...vet ikke hvordan dette passer med pcie. Jeg ble fornøyd til slutt, men ville valgt et større kabinett om jeg skulle gjort det om igjen. Bedre fleksibilitet med komponenter og kjøling, og størrelsen ville sannsynligvis matchet receiveren min... Endret 15. januar 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 15. januar 2006 Del Skrevet 15. januar 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308676&cks=PRL Silverstone LC13 god plass og perfekt bredde. Høy bygge kvalitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå