sk1rty Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei, Jeg har en side som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp med. Siden er til ungdomsbedriften vår. Det har seg slik at jeg faktisk ikke får til å bruke en gradient bakgrunn. Dette fordi jeg skriver tekst i "hovedfeltet" og bakgrunnen blir rett og slett ikke sånn som jeg vil ha den, trenger litt hjelp der da jeg ikke vet hvordan jeg gjør dette. Slik at alt passer sammen. Har lagt ut to eksempler. Et der dere ser hvordan jeg vil ha det, og et der problemet vises. Vet at det er skåret litt feil i Photoshop, men poenget mitt med selve bakgrunnen er godt synlig. Den fargen som er nederst på siden(den som er rett) er den jeg vil ha når det har "fadet" helt ut fra hvit til blått. Slik jeg vil ha det: HER Slik jeg ikke vil ha det: HER På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Gjort enkelt med CSS, men jeg er ikke helt proff på det området enda, såå.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 background: #bakgrunnsfarge url(bilde.ext) repeat-x; Da repeteres bakgrunnen bortover, og du får bakgrunnsfargen din der det ikke er bakgrunnsbilde Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Wow, takk! Den trengte jeg og:) Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Tusen takk! Nå skal vi se hva som skjer her Den css nybegynneren som jeg er så tok det sin tid før jeg forstod at den skulle under body Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Er det mulig å bruke samme koden for å gjøre det samme, bare at det er i en tabell? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ikke under body! Lag en ny fil som heter main.css eller noe slikt, putt den i samme mappen som index.php, legg til den koden i css fila (putt "{" foran koden og "}" bak=P) Så i head delen av index, legg til: <LINK REL=StyleSheet HREF="main.css" TYPE="text/css" MEDIA="screen"> Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Regner med han mente under body i CSS'en... Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Regner med han mente under body i CSS'en... 5438096[/snapback] Stemmer det Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 15. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2006 (endret) Er det mulig å ha du bakgrunns bilder? Slik at jeg det har som skal være gradient, så bruke det som ikke skal gradient, men et bilde som skal gå igjen og igjen? Litt kronglete forklart La oss si at jeg skal bruke et gradient bilde som bakgrunn, som har rutenett på seg, så skal jeg fortsette rutenettet i en ensfarget bakgrunn når gradient bakgrunnsbildet er ferdig. Er dette mulig? På forhånd takk! EDIT: Leif Endret 15. januar 2006 av sk1rty Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 nikkern: ...så blander vi ikkje bruken av fnutter og ikkje-fnutter rundt attributtverdier i eit element. <link rel="stylesheet" media="screen" type="text/css" href="stilark.css"> Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Er det mulig å ha du bakgrunns bilder? Slik at jeg det har som skal være gradient, så bruke det som ikke skal gradient, men et bilde som skal gå igjen og igjen? Litt kronglete forklart La oss si at jeg skal bruke et gradient bilde som bakgrunn, som har rutenett på seg, så skal jeg fortsette rutenettet i en ensfarget bakgrunn når gradient bakgrunnsbildet er ferdig. Er dette mulig? På forhånd takk! EDIT: Leif 5445224[/snapback] Vet ikke helt om jeg forstod deg rett, men det er ingenting i veien for å ha ulike bakgrunnsbilder på ulike div-er. Antar du har delt inn siden din i div og/eller class, og så bare setter du background: #eventuell_farge url(eventuelt_bilde) repeat-x/y Se forøvrig w3schools.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå