Gå til innhold

Problemer med installasjon av Windows XP pro

Anbefalte innlegg

Hey, jeg har nettopp skifta Hovedkort, Hdd, dvd rom, gpu osv. og når jeg skal installere xp nå, så bare rebooter pcn seg når filene er lastet inn, rett før du kommer til der du velger partisjoner osv. Jeg aner ikke hva som er feil =/

Maskinvare :

Asus A8N Deluxe SLI nforce 4 939

1 gb TwinMOS ram

AMD 64 3500+ 939

PoV 6800GT Pci-ex

Maxtor 300 GB s-ata 16 mb cache

Nec DVD-Brenner

Endret av Shade22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du fikk "skumle pipelyder" med bare em nrikke - det kan ikke tenkes at det er problemer med den brikken da? Har du prøvd med en annen brikke, bare for å sjekke ut "pipelydene". Dersom du får bootet med en annen brikke vil det tyde på at det er noe i veien med den første du prøvde. :roll:

Lenke til kommentar

jeg får bootet me begge to, står da i dual slots, slot 1 og 3. men tar jeg ut den i slot 3 blir det bare en lang pipelyd, litt vente tid, en lang pipelyd. og mens jeg har begge to i, så start xp kopiering opp osv, og rett før du får velge partisjoner osv, bare rebooter den. og gjør akkurat det samme igjen

Lenke til kommentar

har prøvd me begge, i hver slot, vil bare boote me 2 stk inni, aner ikke hvorfor. Har sendt mail til de som fiksa maskina mi på netshop, og kan høre om de vet noe, for jeg fikk den formatert, me 2 defekte harddisker(ble ødelagt iposten) så jeg kjøpte en ny en, og problemet er det samme, så det kan hende de to andre harddiskene virker enda.

Lenke til kommentar

Men da er det jo gått så lang tid at du burde være over den værste abstinensen nå da :)

Nei, spøk til side, prøv å få lånt en RAM-brikke ja, alt tyder på at det er RAM feil, eller som tazdevil sier, det kan være minneslotene på HK, men heller mest til minnebrikkene dine ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...