Gå til innhold

Hvorfor er Plextor så dyre på brennerene sine?

LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Ser at en Plextor 40x ligger på en Munch(Retail), mens en LG brenner (40x, bulk) ligger litt over en Sigrid. Hva er det som gjør Plextoren 500 kroner dyrere enn en LG? Både NEC, Samsung, Asus og MSI får du 40X til under 1000 lappen.

Hva hadde dere valgt om dere skulle kjøpe ny brenner nå? Softwaren er ikke så viktig for meg, men 40X er minimum.

Real QXL historie: En fyr la inn en LG 8x - 4x - 32x brenner til 450,-. En kar bad på den, fikk tilslaget og måtte betale ekstra 150kr i porto og oppkrav. Det blir 600,- tilsammen. Det samme får du en 40X for i butikken. :eek:

Men for all del jeg er fornøyd jeg :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plextor er liksom en mercedes blant brenere den har godt rykte og garantert god kvalitet ogbra garanti.

jeg selv kjøpte meg en lite-on 40X for ikke så lenge siden som jeg er kjempefornøyd med. den kan også flashes til en 48X brenner. den kosta 525kr da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 21:12, Baltazar skrev:

Ser at en Plextor 40x ligger på en Munch(Retail), mens en LG brenner (40x, bulk) ligger litt over en Sigrid. Hva er det som gjør Plextoren 500 kroner dyrere enn en LG? Både NEC, Samsung, Asus og MSI får du 40X til under 1000 lappen.

Plextor 40x koster 957,- hos Databutikken....

Med tanke på den suverene kvaliteten, er ikke Plextor dyr i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også en Plextor, og den har har jo vært kongen på haugen. Hvis ikke de var den første, så var den iallefall en av de første som kom ut med burnproof (andre merker kaller det noe annet, men det går ofte ut på det samme).

Men nå er det lenge siden jeg har hørt noen skrekkhistorer om de billigere brennere, så det spørs om det er noen vits i å kjøpe en dyr brenner da...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-10 21:52, Baltazar skrev:

Er det noen som har noe positivt/negativt å si om denne
? Den ser også veldig sølv ut er den det? (Håper på det så jeg slipper å spraye den :smile:

Jeg har den brennern og er kjempefornøyd!

Kjøpte den for snart 3 mnd sida på komplett til 850,-

etter å ha lest hardware.no's omtale.

Det er absolutt et meget godt kjøp!

Ang. farge så er fronten er like hvit som alle andre komponenter(CD-ROM, DVD-ROM osv..) Ikke noe sølvfarge nei.

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-09-11 10:02 ]

Lenke til kommentar

Plextor er vel mindre kresen enn konkurrentene sine på hva slags plater den aksepterer, og så har de den suverene retur-ordningen (hjem på døra)...Har en Plextor 16x som gikk i stykker før jul. Hadde ny på døra 4 dager etterpå! Er glad jeg betalte et par hundre ekstra for Plextor, det er en god grunn til at de tar seg disse kronene ekstra for brennerne sine! Kommer aldri til å vurdere noe annet...Det er ikke alltid det er billigst å kjøpe billigst, husk det!

Lenke til kommentar

Hei.

Plextor var 'kongen' i mine øyne også i et par år, men ikke nå lenger. Jeg har hatt en Lg Gce-8400BB cd-brenner i ca. 2 mnd. Har brukt den mye og kan anbefale den på det sterkeste (til en pris på rundt 600 spenn er det et kjempekjøp). Ikke et eneste problem med cd'er den ikke takler, feilbrent cd e.l. og både drev og skuff er stillegående (i motsetning til plextor sine brennere som jeg synes bråker en del og virker mer 'keitete' i bruk). Vi har flere plextor-brennere på jobb og jeg har dårligere erfaringer med dem (de er riktignok ikke de nyeste 40x eller 48x - modellene, mulig at disse er bedre).

Retur og garanti - ordningene har jeg ikke noen erfaring med (ifølge postene her er vel plextor på topp på det området), men jeg vil uansett anbefale deg å spare 4-5 hundre kr og gå for en lg-brenner

eller en annen av de billigere. Asus sine brennere anbefales også.

En liten ting til som antagelig ikke er av stor betydning, men som kan være greit å vite om: Ingen av Plextor's brennere støtter skriving av korrekt efm-encoding 100%, men det gjør mange av de billigere brennerne, f.eks. nevnte lg, og de fleste av asus sine. (efm-encoding har med brenning av såkalte weak-sectors og må være støttet for å få brent cd'er med bl.a. safedisc-beskyttelse).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...