Gå til innhold

Harddiskrasj-OPPDATERT- kan jumper ha noe å si?

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag skjedde noe som mildt sagt ga meg panikk. Satte meg ved pcen etter jobb (har den alltid på), og ble møtt av følgende behagelige lyder:

Klikk-klikk-KLAKK...øøøøørrnnnn...stopp..øøøøØØØØØØRNKLIKK-KLIKK-KLAKK..øøøørn....stopp.

Osv osv.

Maskina krasja og jeg var sikker på at nå varre slutt for disken. Men etter 15 minutter så var den like god.

Så er spørsmålet - hvor lenge tar det før en disk som gjør dette her ryker? Jeg er i gang med backup av det lille jeg trenger derfra, er heldigvis os-disken min, men bare lurer på hvor lenge dere ville trodd den holder? Om jeg skal bestille ny disk nå eller vente til lønning 1. februar? :p

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tipper at disken er god for et par mnd til... har det samme problemet, har hatt det i nesten 2 år nå, maskinen lever fremdeles... men der er det bare en klikk øøøøøø øøøøøø klikk klikkk så er det over og alt er bare flott

Lenke til kommentar

En oppdatering. Maskinen gikk i konstant klikk på onsdag. MEN - da fant jeg ut at jumperen på den disken sto på "master with slave present", mens den andre disken sto på cable select.

Nå sattejeg begge på cable select - og etter det har jeg ikke opplevd flere krasj.

Kan feil satt jumper faktisk ha noe å si for slike lyder som jeg har opplevd her? Sitter litt i vantro men om disken min ikke lenger vil henge seg så må jeg jo tro dette var årsaken.. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...