Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan lærer nekte meg pc på skolen?

Anbefalte innlegg

Seff er det lettere med data... De fleste mener jo det, Sparer noe helt enormt med tid. Men så er jo det ikke fear at de som har penger til en pc kan ta den med på skolen og dermed ha det "lettere" enn de som ikke har råd... Skal være likt for alle vettu.  ;)

5435031[/snapback]

Kommer ikke til å kommentere topic, men herregud da man. Skal man ikke få lov til å ha på DC Shoes genseren sin fordi noen andre ikke har råd til en slik? Det synes jeg var et dårlig argument. Hvis du skal basere deg på at det skal være fair, må vi begynne med skoleuniform, forbud mot smykker, hodeplay og alle må ha lik sek, men like penner, pussegummi. Og siden vi i Norge ikke har skoleuniform, eller forbud mot hodeplay. Så synes jeg at alle skal få lov til å ta med akkurat det de vil på skolen så lenge det ikke setter konsentrasjonen, helsen til andre/deg selv og det ikke gir skolen et erstatningskrav.

Hvis du synes jeg gikk litt for hardt mot deg nå, så er ikke det planlagt, men synes at alle skal få lov til å være dem selv, og rett å slett drite i hva andre har eller ikke har. (Da tenkte jeg ikke på de som sulter, for de trenger alt den hjelpen de kan få, men på oss som bor i Norges land.)

Til trådstarter, vil egentlig ikke poste så off topic i tråden din, men måtte bare få ut poenget mitt. Uansett, lykke til med ny PC :D

5440716[/snapback]

hvis DC Shoes gensere hadde gjort at din hverdag på skolebenken hadde blitt lettere og karakterene hadde økt pga genseren synes jeg det burde ha vært ulovlig ja.

alle i norge har lov til å være seg selv ja, men din laptop har ingenting med hvem du er, hvis jeg f.eks føler at min AG-3 er en del av min identitet, så burde jeg ta dem med på skolen??

man trenger ikke laptoppen på ung.skole, derfor er det oftest ulovlig, akkurat som en kalkulator er i barneskolen, det ville gjort matten mye lettere, men det vil ikke lønne seg over lengre tid...

men uansett, du får ta en samtale med læreren din, høre hvorfor du ikke får lov, forklare hva du skal

med den.

men har du tilgang på en printer der, hvis ikke blir det problemer med å levere ting du har gjort til læreren da, hvis ikke da disketter går(er mange lærerer som ikke liker slike ting)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får ikke låv, unntakene er på tentamener (og eksamener?) der vi låner skolens laptoper :) Har BTW tre i klassen med skrivevansker som bruker pc'ene i nesten alle fag. En av de spiller ofte i timen. Selv ville jeg ikke hatt en PC i vanlige timer. Men til stilskriving og "faktafinning" er det en uerstatlig resurs :)

Lenke til kommentar
hvis ikke da disketter går(er mange lærerer som ikke liker slike ting)

5441697[/snapback]

det går ann å levere minnepinner til lærerne

Det er et ganske godt poeng det der. Lærerene har ikke likt disketter særlig godt, men de har ingenting imot usb-minnepenner. Det er vel ingen mindre risiko å få virus på minnepenner enn det er på disketter?

Lærere tror visst det er mindre virus på minnepenner enn disketter...

Nok off topic.

Jeg fikk min bærbare pc fra kjelpemiddelssentralen, for å bruke den på skolen til arbeid, fordi pappa mener jeg jobber raskere på heldagsprøver og sånt på den. En klassekamerat har med seg sin pc og spiller wc3 på den i spisefri.

Endret av :P
Lenke til kommentar
Jeg fikk min bærbare pc fra kjelpemiddelssentralen, for å bruke den på skolen til arbeid, fordi pappa mener jeg jobber raskere på heldagsprøver og sånt på den. En klassekamerat har med seg sin pc og spiller wc3 på den i spisefri.

5487232[/snapback]

Fikk du en PC gratis fordi faren din mener du jobber raskere på med PC? :ermm:

Lenke til kommentar

5487232[/snapback]

5487478[/snapback]

Bra pengene går med på noe nyttig da ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

5487232[/snapback]

5487478[/snapback]

Vel, jeg fikk den ikke, men jeg låner den til å bruke på skolen. Når det har gått 4 år og når jeg ikke har bruk for den lenger eller maskinen er utdatert (gammeldags), sørger pappa for at den blir levert tilbake med eventuell søknad om ny bærbar data.

Lenke til kommentar

Selv om jeg går i 7. får vi ha med pc på skolen. Læreren sa rett ut at han driter i hva vi har med oss så lenge det ikke kan tolkes som mot norsk lov. Han sa bare at om vi ville bruke det i hannes timer er det greit men at om vi skulle ha en annen lærer måtte vi legge den i sekken/på gulvet og han/hun sa det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...