Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan lærer nekte meg pc på skolen?

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg skal snart til å innkjøp av ny bærbar pc, og da vil jeg selfølgelig bruke den på skolen også :yes:

men for noen dager siden spurte jeg læreren vår, og henne sa at det ikke var greit... er det sant? kan de nekte meg det?

eller kan jeg stå på mitt å ta den med på skolen?

jeg forstår jo at jeg ikke kan bruke den på prøver/tentamer/eksamer.

men vanlige timer må vel gå ann?

ps: har ingen skrivevansker eller lesevansker, syns bare alt er mye lettere på data ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seff er det lettere med data... De fleste mener jo det, Sparer noe helt enormt med tid. Men så er jo det ikke fear at de som har penger til en pc kan ta den med på skolen og dermed ha det "lettere" enn de som ikke har råd... Skal være likt for alle vettu.  ;)

5435031[/snapback]

Og når ble verden fair?

Edit: 200 innlegg :w00t:

Endret av themanfrom
Lenke til kommentar

For å si det sånn, viss poenget er å at det skal bli lettere å gjøre det bra på skolen så er kanskje ikke det første lure å gjøre å krangle med læreren.

Veldig inviduelt, fra skole til skole fra lærer til lærer. Men vi har nå en i spansken uten noen form for skrivevansker og lærevansker, han kjøpte en bærbar og får selvfølgelig bruke den.

Viss læreren sier OK så seff kan du bruke den, men viss de sier NEI så er det nei. Ikke noe poeng i å krangle, eneste som skjer er at viss du vipper i en karakter til ferien så vipper han deg ned i stedet av den enkle grunn av at han ikke liker trynet ditt :!:

Lenke til kommentar

jeg har helt grei håndskrift, ivertfall det læreren min sier.. ;)

men det er litt dumt vis jeg jobber hver uke og tjener meg penger til en bærbar pc, mens andre sitter på ræva og ikke gjør en dritt!

så skal dette hindre meg? virker ikke helt rettferdig

men skal få snakka litt mer med læreren min om det :yes:

Lenke til kommentar
jeg har helt grei håndskrift,  ivertfall det læreren min sier.. ;)

men det er litt dumt vis jeg jobber hver uke og tjener meg penger til en bærbar pc, mens andre sitter på ræva og ikke gjør en dritt!

så skal dette hindre meg?  virker ikke helt rettferdig

5438603[/snapback]

Etter å ha studert i 5,5 år har jeg enda ikke sett noen fordel av å ha PC til å notere på. Ting sitter bedre når jeg skriver det for hånd. Pluss at man ikke blir fristet til å gjøre andre ting (surfe, spille...). Så for å være ærlig skjønner jeg ikke helt hvorfor man absolutt skal ha PC i alle timene på skolen. Men det er bare min mening. :D

Lenke til kommentar
jeg har helt grei håndskrift,  ivertfall det læreren min sier.. ;)

så skal dette hindre meg?  virker ikke helt rettferdig

5438603[/snapback]

Etter å ha studert i 5,5 år har jeg enda ikke sett noen fordel av å ha PC til å notere på. Ting sitter bedre når jeg skriver det for hånd. Pluss at man ikke blir fristet til å gjøre andre ting (surfe, spille...). Så for å være ærlig skjønner jeg ikke helt hvorfor man absolutt skal ha PC i alle timene på skolen. Men det er bare min mening. :D

5438632[/snapback]

Er bare og kjøpe en pc uten trådløst nettverks kort, og ikke koble til internetten..

Eller hvis skolen din har kryptert det trådløse netteverket :p

Lenke til kommentar

Ingen trenger PC på Ungdomsskolen, utenom de med handicap. Eneste grunn til at du vil ta med pc'en på ungdomsskolen er for å skryte og spille spill.

Derfor sier læreren nei. Har du en dokumentert grunn til at du trenger laptoppen på skolen, selvfølgelig skal det være greit da...

En annen grunn til at læreren sier nei, er fordi ved et viss punkt kommer det til å skje noe med den pc'en, noe skolen ikke vil være ansvarlig for.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å skryte av en Sempron 1.6GHz, 512MB og go7300 ja :ermm: helt klart ;)

og jeg følger faktisk med i timene :p så jeg drar ikke igang spill eller den slags

det er allerede en dude i klassen min med pc (han har problemer av et eller annet slag :p ) ingenting har skjedd med han sin pc ;)

Endret av alex91
Lenke til kommentar

Personlig så går jeg i 10. klasse, og flesteparten av elevene i klassen synes det går letter/bedre/fortere å skrive på pc under tentamen. Vi har noen bærbare på skolen og noen stasjære, men under tentamen skal læreren alltid se hva som foregår på skjermen.

Å ha en pc i ei forelesning å notere ting på er vel ikke nødvendig, men med lekser og andre oppgaver så kan det gå fortere for noen å skrive på pc'n.

Jeg synes alle skal ha rett til å kunne ta med den bærbare pc'n sin på skolen for å bruke den til stilskriving og til å gjøre oppgaver på. Hadde ikke vi fått lov til det, så skulle læreren fått hørt seg :p

EDIT:

Under tentamen så kan vær å en ta med seg den bærbare pc'n sin å sitte på, men hvis en kabal/spill dukker opp så blir det stryk-karakter...

Endret av Trussl
Lenke til kommentar
Hei!

jeg skal snart til å innkjøp av ny bærbar pc, og da vil jeg selfølgelig bruke den på skolen også :yes:

men for noen dager siden spurte jeg læreren vår, og henne sa at det ikke var greit...  er det sant? kan de nekte meg det?

eller kan jeg stå på mitt å ta den med på skolen? 

jeg forstår jo at jeg ikke kan bruke den på prøver/tentamer/eksamer.

men vanlige timer må vel gå ann?

ps: har ingen skrivevansker eller lesevansker, syns bare alt er mye lettere på data ;)

5435022[/snapback]

som mange påpeker er det opp til læreren å bestemme, men jeg tror også hver enkelt skole skal ha en policy på området. Personlig synes jeg at data som hjelpemiddel i skolehverdagen er meget bra, ønsker meg selv en laptopp i studieherdagen... Men som du sier, det går jo an å prøve å påvirke læreren din litt mer! Lykke til! :)

Lenke til kommentar

nøkkel elementet her er ungdomsskolen... Du trenger langt ifra noen laptoper her med mindre du er fysisk utviklingshemmet.

Ang eksamen, så er det INGEN i hele Norge UNNTATT de med problemer som får lov til å bruke laptopper, så dette er også en rettferdighetssak. Selvfølgelig gjør mann det bedre/lettere på en laptop, men skal den privilegiumen bare tilhøre de som har penger til å kjøpe en laptop?

Lenke til kommentar
Seff er det lettere med data... De fleste mener jo det, Sparer noe helt enormt med tid. Men så er jo det ikke fear at de som har penger til en pc kan ta den med på skolen og dermed ha det "lettere" enn de som ikke har råd... Skal være likt for alle vettu.  ;)

5435031[/snapback]

Kommer ikke til å kommentere topic, men herregud da man. Skal man ikke få lov til å ha på DC Shoes genseren sin fordi noen andre ikke har råd til en slik? Det synes jeg var et dårlig argument. Hvis du skal basere deg på at det skal være fair, må vi begynne med skoleuniform, forbud mot smykker, hodeplay og alle må ha lik sek, men like penner, pussegummi. Og siden vi i Norge ikke har skoleuniform, eller forbud mot hodeplay. Så synes jeg at alle skal få lov til å ta med akkurat det de vil på skolen så lenge det ikke setter konsentrasjonen, helsen til andre/deg selv og det ikke gir skolen et erstatningskrav.

Hvis du synes jeg gikk litt for hardt mot deg nå, så er ikke det planlagt, men synes at alle skal få lov til å være dem selv, og rett å slett drite i hva andre har eller ikke har. (Da tenkte jeg ikke på de som sulter, for de trenger alt den hjelpen de kan få, men på oss som bor i Norges land.)

Til trådstarter, vil egentlig ikke poste så off topic i tråden din, men måtte bare få ut poenget mitt. Uansett, lykke til med ny PC :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...