Gå til innhold

Laptopen hakker hvert 3sekund !

Anbefalte innlegg

Har egentlig hatt dette problemet over lang tid men aldri på en eller aen måte prøvd å gjort noe veldig for å fikse det.

Situasjonen er slik at hvis jeg bare sitter helt vanlig på laptopen å for eksempel leser vg.nett så plutselig fryser maskinen før den går videre, så tar det 2-3 sekunder så fryser den igjen og går videre, dette skjer om og om igjen helt til jeg blir nødt til å restarte maskinen noe som fører til at det da forsvinner men vips skjer det igjen etter en times tid. Trodde kanskje det var noe jeg hadde instalert eller ett virus/spyware men etter å ha formatert 2 ganger nå har jeg fremdeles problemet og begynner å tenke at det kan være noe med hardwaren å gjøre men på det området eg jeg veldig dårlig =)

Noen som har opplevd det samme eller har tips til ting jeg kan prøve å gjøre? :cry:

Takker for Alle forslag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørerst ut som det kan vere noko med hardwaren, siden du har formatert to ganger. Ville tatt kontakt med dei du kjøpte laptopen av, så kunne dei ha sett på den.

Og nett sjekk om det er støv i viftene(visst du har vifter på laptopen din), siden dette kan føre til at maskina får mindre avkjøling og dermed går seinere(hadde dette problemt :whistle: ). Og kan sikkert føre til at cpuen blir overoppheita.

Kva laptop er det(merke og model)?

Lenke til kommentar

Takk for svar =) Laptopen er en Shg Note 8620. Håper det er ett driver problem noe som da ikke gjør det så alvorlig, har lite lyst å begynne å åpne laptopen. ;)

Når det gjelder driverene til skjermkortet har jeg aldri skjønt meg helt på dem. Har Geforce 6600 GT og bruker bare driverene jeg fikk fra felles driver cd`en til SHG.

Uansett hvilke drivere jeg prøver å laste ned fra nvidia.com får jeg feilmelding under instalasjonen om at instalasjonen ikke kunne fulføres fordi den ikke fant (ett eller annet) på pc en min.

Lenke til kommentar
Har vært borti noe lignende på en stasjonær maskin. På den hjalp det med en oppdatering av BIOS..

5435188[/snapback]

Vet det er flere som har hatt problemer med at sine SHG maskiner fryser. Kan ikke si akkurat hvorfor de maskinene henger seg, men prøv å let litt på forumet så kansje du finner noen med lignende problem som kan hjelpe deg..

Lenke til kommentar
jeg har latitude d800 her og den har samma symptoner som din jeg har tilog med bytta skjermkort på den uten at det blei noe forandring

jeg tror det kan være kansje minnet (ram)

5435931[/snapback]

Du har ein laptop og du har bytta skjermkort sjølv?

Har du tatt kontakt med Dell?(dei pleier å vere ganske hjelpsomme)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...