XuserX Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei, jeg har dlink 624+ og lurte på om det går an å ha flere trådløse datamaskiner på den? Hvis ikke hvilken trådløs router kan jeg bruke til dette. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei, jeg har dlink 624+ og lurte på om det går an å ha flere trådløse datamaskiner på den? Hvis ikke hvilken trådløs router kan jeg bruke til dette. 5434919[/snapback] Det går fint med flere maskiner trådløst. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Det er DHCP poolen som angir hvor mange maskiner som kan få adresse og om denne som "standard" begynner på 192.168.0.100 og slutter på 192.168.0.199 så er det mulig å telle selv hvor mange maskiner som får sin egen IP og dermed forbindelse med routeren som igjen gir nettforbindelse . Altså dette er standard settings så man øke eller minske antallet tillatte ipadresser i poolen . Lenke til kommentar
BlackDeath Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 I utgangspunktet så er ikke vanlige trådløse routere egnet til noe særlig flere en 2-3 maskiner. Er på litt tynn is her, men mener at du vil få mange kollisjoner i trafikken, slik at nettverket vil oppleves som tregt. Kent Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Ettersom wlan benytter CSMA-CA, så er ikke kollisjoner et problem i nettverk i denne dimensjonen. Tror backbonet i routeren er en adskillig større flaskehals enn kollisjoner. Men det er ingen problemer å hooke opp endel maskiner før d-linken blir "treg". Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har en ny modell av den routeren, og på min kan jeg selv sette opp hvor mange pcer jeg kan ha på det trådløse nettverket. Tilsammen har vi nå 6 Pcer koblet opp på den, og det funker fint, så det skulle gå på din også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå