Gå til innhold

Finner ikke SATA-hdd i bios

kelmesport

Anbefalte innlegg

Biosen finner ikke SATA-hdd. Har nettopp satt sammen en gamer-PC, så den er splitter ny. Oppstarten gikk greit, det eneste problemet er altså at BIOS ikke finner harddisken. Merkelig nok får jeg til å starte installasjonen av windows xp, og harddisken arbeider. men Det stopper helt opp når windows er "loadet" og er klar for å installeres, altså når man kommer til valg av partisjon/formatering osv. Alt sammen ender opp med blue-screen når jeg da trykker enter, for det er jo ingen hdd der. noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, da skal jeg altså installere sata-driverne. jeg forsøkte å gjøre dette, satte i hovedkortets driver-cd, men det viser seg at man trenger en diskettstasjon og en diskett for å lage en slik driver fra cd`n. da kommer jeg ikke lenger uansett? Har ikke diskettstasjon. Trodde ikke det skulle være nødvendig i 2006!

Lenke til kommentar

Det er umulig å komme videre uten en diskettstasjon...rare greier. Det var kun med en drivercd for hovedkortet, ikke noen diskett. Det er forresten et splitter nytt ASUS SLI premium s939 hovedkort, kan det være noe problemer med det? jeg mener at dette kortet søtter både sata1 og 2, så det kan ikke være her problemet ligger heller. Bios er enablet til å boote fra sata-disker. Den eneste muligheten jeg har nå, er å kjøpe meg en diskettstasjon. Hadde ikke trodd at det skulle være nødvendig.

Lenke til kommentar

Les:

-->Link<--

Det er kommet informasjon fra maxtor at NF4 chipsettet ikke følger "alle" sata300 spesifikasjonene.

Dette gir tydligvis mest utslag på valg av maxtor sata300 disker , men det forekommer problemer med andre produsenters disker også.

Har disken mulighet til å settes med jumper til sata150 mode , prøv det først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...