kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Biosen finner ikke SATA-hdd. Har nettopp satt sammen en gamer-PC, så den er splitter ny. Oppstarten gikk greit, det eneste problemet er altså at BIOS ikke finner harddisken. Merkelig nok får jeg til å starte installasjonen av windows xp, og harddisken arbeider. men Det stopper helt opp når windows er "loadet" og er klar for å installeres, altså når man kommer til valg av partisjon/formatering osv. Alt sammen ender opp med blue-screen når jeg da trykker enter, for det er jo ingen hdd der. noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
reds Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Sjekk ut SATA-Guiden som ligger her på forumet. Der finner du nok hjelp. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 OK, da skal jeg altså installere sata-driverne. jeg forsøkte å gjøre dette, satte i hovedkortets driver-cd, men det viser seg at man trenger en diskettstasjon og en diskett for å lage en slik driver fra cd`n. da kommer jeg ikke lenger uansett? Har ikke diskettstasjon. Trodde ikke det skulle være nødvendig i 2006! Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 nor du kommer til det svarte bilde hvor den sier at du må ha floppy, skriver du: setup eller instal , skal funke tenker jeg Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Du kan prøve "DriverPack MassStorage her, slipstreame driverne til XP-CD-en og installere på nytt. Forutsatt at du har en maskin du får gjort dette på. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 Det er umulig å komme videre uten en diskettstasjon...rare greier. Det var kun med en drivercd for hovedkortet, ikke noen diskett. Det er forresten et splitter nytt ASUS SLI premium s939 hovedkort, kan det være noe problemer med det? jeg mener at dette kortet søtter både sata1 og 2, så det kan ikke være her problemet ligger heller. Bios er enablet til å boote fra sata-disker. Den eneste muligheten jeg har nå, er å kjøpe meg en diskettstasjon. Hadde ikke trodd at det skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 eller....kan du fortelle meg litt mer detaljert hvordan jeg skal gjøre slipstreaminga ? Har en bærbar pc ved siden av her, med cd-brenner. takk for all hjelp Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har ikke slipstreamet noe til installasjonsdiscen selv, men her ligger det tutorial for hvordan det skal gjøres. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Vis det er et 939 hovedkort så bør du prøve en annen S-ATA port. Du skal ha et par "klaser" med porster rindt om på hovedkoretet. Prøv en av dei andre klasene Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Les: -->Link<-- Det er kommet informasjon fra maxtor at NF4 chipsettet ikke følger "alle" sata300 spesifikasjonene. Dette gir tydligvis mest utslag på valg av maxtor sata300 disker , men det forekommer problemer med andre produsenters disker også. Har disken mulighet til å settes med jumper til sata150 mode , prøv det først. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Skal ikke trenge å slipstreame drivere for å installere på dette hovedkortet. Har du brukt de røde s-ata kontaktene vil det ikke gå, bruk de svarte og prøv igjen. Garanterer ingenting. Lenke til kommentar
kelmesport Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Det funket! takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå