Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Finner ikke SATA hdd i bios

Anbefalte innlegg

Biosen finner ikke SATA-hdd. Har nettopp satt sammen en gamer-PC, så den er splitter ny. Oppstarten gikk greit, det eneste problemet er altså at BIOS ikke finner harddisken. Merkelig nok får jeg til å starte installasjonen av windows xp, og harddisken arbeider. men Det stopper helt opp når windows er "loadet" og er klar for å installeres, altså når man kommer til valg av partisjon/formatering osv. Alt sammen ender opp med blue-screen når jeg da trykker enter, for det er jo ingen hdd der. noen forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et ASUS SLI premium hovedkort (s939) helt nytt. Har enablet i BIOS til ingen nytte. Har også forsøkt alle SATA slottene på hovedkortet uten at det har skjedd noen forandring. Hardisken finnes til en viss grad(hehe...høres litt dumt ut men).... den er psykisk til stede men ikke logisk. Altså BIOS finner ut at det er en MAXTOR hdd, men den detekterer den ikke, så jeg får verken til å formatere eller partisjonere, eller legge inn drivere for den slags skyld

Lenke til kommentar
Det er et ASUS SLI premium hovedkort (s939) helt nytt. Har enablet i BIOS til ingen nytte. Har også forsøkt alle SATA slottene på hovedkortet uten at det har skjedd noen forandring. Hardisken finnes til en viss grad(hehe...høres litt dumt ut men).... den er psykisk til stede men ikke logisk. Altså BIOS finner ut at det er en MAXTOR hdd, men den detekterer den ikke, så jeg får verken til å formatere eller partisjonere, eller legge inn drivere for den slags skyld

5435755[/snapback]

Fikk også problemer med installasjon av s-ata, men fant ut til slutt.

Når du starter opp windows installasjon fra cd, står det nederst "trykk f6 for å installere andre scsi drivere". Fungerte fint hos meg, forhåpentligvis kan det hjelpe deg også.

Måtte lagre drivern på en diskett da du ikke får velge fra hvor du vil installere fra. Idiotisk spør du meg. Microsoft...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...