Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006

Anbefalte innlegg

Når det er sagt, nå må idol ta en pause på 4-5 år så de slipper nye runder med oppgulp fra forrige år, årets idol har vært en skuffelse, med noen unntak som Wisnu og Stine. De andre har bare såvidt glimtet til innimellom.

Husker tilbake til idolsendingene med Kurt Nilsen, hvor jeg satt med gåsehud rett som det var, i år har det blitt mest frysninger p.g.a falsk synging...

6137484[/snapback]

Helt enig. De beste sangerne i år har uten tvil vært Wisnu og Stine. De hadde kjempekontroll på stemmene sine og sang sjelden urent. Sjarm hadde de også.

Ble skuffet over at Aleks vant. Jeg syntes selve typen virker arrogant, og han eier ikke scenesjarm. Han kan synge, det kan han, men han bommet stygt flere ganger i finalen, og prestasjonene var ikke noe å hoppe i taket for.

At Aleks vant mener jeg beviser at idol konseptet er utbrukt, og ikke særlig bra. Hadde de klart å funnet folk med like gode sangegenskaper som kurt, kunne det være vært å satse på videre.

6139395[/snapback]

Aleksander har den beste tonekontrollen og trøkket av deltakerne, kiss from a rose var bare en utrolig bra prestasjon. Og han virker for meg til å være en av mest ydmyke deltakerne, imotsetning til Jonas som er frekk mot dommerne stadig vekk. Synge kan han heller ikke: bare skrape med halsen.. Uttalelsene som: "jeg er best" og lignende er jo bare morsomt, og de fleste oppegående mennesker burde jo klare å se at han ikke er arrogant, men ironisk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har vært Wisnu-fan gjennom hele sesongen, men jeg la også merke til at det var spesielt surt i innledninga til den låta i går... De som sang renest på den låta var faktisk Stine og Anders. (Og Vivian da selvfølgelig).  :yes:

6140507[/snapback]

Som sagt, Anders var den største overraskelsen igår. Han sang veldig rent og pent. Sikkert på grunn av at han ikke tenkte på å vinne, men på å kose seg på scenen. Jeg tror fokuset er det viktigste hvis man skal prestere under slike omstendigheter.

Lenke til kommentar

Hei!

Lurte på om noen vet hvor det er mulig å få lastet ned mp3 av noen av opptredene fra idol 2006, jeg har funnet de fleste sangene ved hjelp av LimeWire, men jeg mangler følgende:

- Wisnu Witono Adhi's fremførelse av Christian Walz's låt Never be afraid again.

- Oda Evjen Gjøvågs fremførelse av Emotions, husker ikke helt hvem som synger orginal melodien.

- Marita Johansens fremførelse av Fever, som blant annet har vært sunget av Bette Midler.

- Aleksander Denstad Withs fremførelse av Spiderman Theme, husker ikke helt hvem som har orginal låten.

Hvis noen kan hjelpe meg her så vil jeg være veldig takknemlig.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke syngingen i finalen hadde noe å si, de aller fleste hadde nok bestemt hvem de skulle stemme på lenge før finalen.

6139312[/snapback]

Jeg tror egentlig at det var finalesangen som avgjorde det hele. Den passet mye bedre til Alexander enn Jonas - derfor ble også resultatet mye bedre for Alexander. Teksten var forresten utrolig dårlig.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke syngingen i finalen hadde noe å si, de aller fleste hadde nok bestemt hvem de skulle stemme på lenge før finalen.

6139312[/snapback]

Jeg tror egentlig at det var finalesangen som avgjorde det hele. Den passet mye bedre til Alexander enn Jonas - derfor ble også resultatet mye bedre for Alexander. Teksten var forresten utrolig dårlig.

6143111[/snapback]

"I forgot the bottom line"? :lol:

Tragisk tekst.

Aleksander syntes jeg fortjente å vinne.. i går var han bare bedre en jonas. Punktum.

Lenke til kommentar
Hun lukter bibel lang vei!

6146123[/snapback]

Ja, forbuden frukt! frister jo bare neda mere..! :love:

Vivian er pen og se på uansett hvor kristen hun måtte være.

6146967[/snapback]

Hva synes dere om moren til Vivian da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...