Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHA! :!:

 

Gutta blir spurt om hva som har vært det pinligste:

- Det er to ting: Først da jeg ble tunget av TV 2 til å stille opp i musketer-kostyme i Her og Nå. Skulle liksom ha duell med Aleksander. Det var dritpinlig! Og da vi måtte synge Pink-låta «Get the party started» på Gullruten. Fæl låt, ikke meg i det hele tatt, sier Jonas og rister på hodet.

Stakkars!

Endret av Vero_NiCa
Lenke til kommentar

Det går vel sånn når karrieren er sponset frem av småunger, og ikke har kommet dit av "egen kvalitet og dyktighet" ..da har man vel ikke så mye man skulle ha sagt og må stille opp på det meste..

 

Har personlig aldri skjønt hva det helt store er med å bli kjent ved å synge sanger som andre har laget som "vinnerlåter", og så til slutt turnere for jenter og gutter i 10-års alderen og skrive autografer for disse.. småunger som ikke engang vet hvorfor de står der, men føler de må det av en eller annen grunn siden "alle andre" gjør det, og de virker populære.. :ermm:

Lenke til kommentar
Så Aleksander synger den samme sangen som forrige fredag...? Det er jo bare latterlig! Enda mer latterlig er det at også den andre sangen er en han har sunget før. Fantasiløse dott!

6127061[/snapback]

Øhh, det er vel meningen at de skal synge noe av det de har sunget i de forrige programmene?

Lenke til kommentar
Så Aleksander synger den samme sangen som forrige fredag...? Det er jo bare latterlig! Enda mer latterlig er det at også den andre sangen er en han har sunget før. Fantasiløse dott!

6127061[/snapback]

Øhh, det er vel meningen at de skal synge noe av det de har sunget i de forrige programmene?

6128994[/snapback]

Ja, og noe som har gått ganske bra. Tipper de får litt "hjelp" til å velge sanger også, tar jeg ikke helt feil!

Lenke til kommentar
Så Aleksander synger den samme sangen som forrige fredag...? Det er jo bare latterlig! Enda mer latterlig er det at også den andre sangen er en han har sunget før. Fantasiløse dott!

6127061[/snapback]

Øhh, det er vel meningen at de skal synge noe av det de har sunget i de forrige programmene?

6128994[/snapback]

Nei, de står fritt til å velge på samme måte som i fjorårets finale. Jonas har ikke sunget White Wedding på Idol før. Iris sang han i andre finalerunde. Det er i hvert fall en stund siden, likevel skjønner jeg ikke at de ikke bruker muligheten til å velge noe helt annet som de ikke har fått muligheten til å synge før. At Aleksander synger samme sangen som forrige uke, likestiller jeg med at man får to gavekort til Bagatelle og at man bruker dem til å spise samme rett to dager på rad. Prøv noe nytt!

 

Dersom Aleksander - mot formodning - skulle vinne, da tror jeg at det kommer til å bli den største Idol-floppen noen gang. Kanskje de må leie Christer Falck for å få fusket ham inn på VG-listen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Så Aleksander synger den samme sangen som forrige fredag...? Det er jo bare latterlig! Enda mer latterlig er det at også den andre sangen er en han har sunget før. Fantasiløse dott!

6127061[/snapback]

Øhh, det er vel meningen at de skal synge noe av det de har sunget i de forrige programmene?

6128994[/snapback]

Nei, de står fritt til å velge på samme måte som i fjorårets finale. Jonas har ikke sunget White Wedding på Idol før. Iris sang han i andre finalerunde. Det er i hvert fall en stund siden, likevel skjønner jeg ikke at de ikke bruker muligheten til å velge noe helt annet som de ikke har fått muligheten til å synge før. At Aleksander synger samme sangen som forrige uke, likestiller jeg med at man får to gavekort til Bagatelle og at man bruker dem til å spise samme rett to dager på rad. Prøv noe nytt!

 

Dersom Aleksander - mot formodning - skulle vinne, da tror jeg at det kommer til å bli den største Idol-floppen noen gang. Kanskje de må leie Christer Falck for å få fusket ham inn på VG-listen i det hele tatt.

6129531[/snapback]

 

Største idol-flopp? Tvilsomt. Det at en som er like musikalsk som Kurt, vinner, har jeg ingenting imot. Tror heller ikke Aleksander har så stort mål å komme inn på VG-lista. Han er en mer moden, musikalsk type enn de andre Idol vinnerne (uten Kurt selvsagt), og det var jammen meg på tide!

Kjartan og Jorunn hadde ingenting i finalerundene å gjøre. De var verken musikalske eller spesielt spennende, så Aleksander er et klart steg opp fra de.

At han ikke virker spesielt spennende er faktisk et bevisst valg fra hans side.

I et intervju i avisa Adressa idag sier han at han ville gå videre bare pga. musikken, ikke at han var morsom og spennende. Og er han ikke i finalen da??! Jo. Bare pga. musikken. Ikke sånn som Jorunn, som alle syntes var fjasete og perfekt som Idol-vinner.

 

Bunn i grunn har det lite å si for meg om han vinner eller ikke. En andreplass vil gi han flere musikalske friheter, noe som er veldig positivt, spesielt med tanke på hva de Idol-produsentene kan finne på.

Lenke til kommentar
Kjartan og Jorunn hadde ingenting i finalerundene å gjøre. De var verken musikalske eller spesielt spennende, så Aleksander er et klart steg opp fra de.

 

Jeg er uenig i at Kjartan ikke er musikalsk. Han sang alltid rent og driver nå med en plate som har endel bra låter. Han har til og med blitt tilbudt en deltakerplass i den amerikanske musikk-konkurransen "Rockstar" (men takket nei).

 

Jorun derimot, hadde ingenting i en talentkonkurranse å gjøre. Har "Happy ending" fra sluttaudition som mp3 for å sammenlikne med årets deltakere, og det er faktisk INGEN av de som gikk videre til finalerundene i år som er dårligere enn det.

 

Aleksander er teknisk flink, men hans minus er at selve stemmen har lite særpreg. Der leder Jonas som igjen ikke har den samme teknikken.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar
Hvem som vinner er meg totalt likegyldig, men det faktum at Alexander er i finalen syns jeg er aldeles latterlig. Kan ikke synge og har rare rykninger på scenen. Merkelig skrue, ser ut som han går på noe.

6131380[/snapback]

Tror ikke akkurat du bør disse han som har sunget klart best av samtlige idol-deltakere denne sesongen... :ermm:

Lenke til kommentar
Så kommer spørsmålet om det er "best" å synge rutinert og bra eller å synge alt fra fantastisk til middelmådig.

 

Sånn sett så synes jeg at det var Wisnu og Vivian som sang desidert best i Idol 2005/06.

6131566[/snapback]

Men istedenfor å tilegne seg sangen måtte sangen tilegne seg Wisnu. Vivian klarte heller ikke presset på slutten. Hun sang ikke bra de siste gangenge, dessverre.

 

Vet at du er trønder, så du får ihvertfall kjøpe bensin og pølser av hun fremover... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...