iMono Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Aleksander sang veldig bra på falsett-tonene idag og man merker at han har svært godt gehør, men han har kanskje ikke den mest interessante stemmen. Wisnu synger som smør og er veldig fint å høre på, til en viss grad. Vivian synger veldig bra, men er ikke så veldig rutinert og blir tydelig fort nervøs for sin egen prestasjon. Det er synd, for hun har mest inne. Jonas er en interessant fyr, han velger mange kule sanger og har sterkest tolkning av de. Han har litt problemer med å variere stemmebruken sin. Det begynner som oftest stille og kommer ut som en twist-twang-thing i løpet av sangen. Marita vil jeg ikke kommentere engang. Det er vanskelig å velge., men Vivian er nok min favoritt, når hun har sine gode dager. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Eg syns no mannen synger bra eg Jaja det nytter ikkje krangle. 5963519[/snapback] Foruten når han presser stemmebåndet sitt for å komme litt opp i tonehøyde? Han vet ihvertfall ikke hva støtte er. Det vet ikke du heller hvis du synes han synger bra. 5963542[/snapback] Greit, eg skal ikkje si meir, siden du ikkje godtar at noen syns han synger bra. Du har sikkert meir peiling på dette utifra måten du ytrykker deg på. Men eg syns ihvetfall han synger bra og virker ellers som ein grei fyr. Det er flott at vi alle har forskjellige meininger Endret 21. april 2006 av Mala Lenke til kommentar
iMono Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Eg syns no mannen synger bra eg Jaja det nytter ikkje krangle. 5963519[/snapback] Foruten når han presser stemmebåndet sitt for å komme litt opp i tonehøyde? Han vet ihvertfall ikke hva støtte er. Det vet ikke du heller hvis du synes han synger bra. 5963542[/snapback] Greit, eg skal ikkje si meir, siden du ikkje godtar at noen syns ahn synger bra. Du har sikkert meir peiling på dette utifra måten du ytrykker deg på. 5963693[/snapback] Beklager da. Jeg mener selvfølgelig teknisk. Personlige meninger om musikk skal alle ha lov til å ha, og den bør ikke bare være konsentrert på teknisk eleganse. Liker du han, så skal ikke jeg ta det fra deg. Han er nok en av de mest sympatiske av Idol-finalistene ja. Edit: Ta Bob Dylan som et fint og godt eksempel på at musikk ikke trengs å uttrykkes med teknisk overlegenhet Endret 21. april 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 No problem. Leste nå at du går på musikkskole, så da regner eg med du har innsikt på det tekniske. Skreiv innlegget før eg leste det andre innlegget. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Marita har hatt mange bob-bob fremførelser egentlig..desverre. Dårlig låt-valg, tror jeg, litt for mange 'monotone' og til dels ukjente sanger. For jeg har jo hørt at hun kan synge - veldig fint også! Personlig syns jeg hun sang Tir Na Noir veldig veldig fint. Hun har ikke sunget like bra som det etter hun ble finalist. Av jentene er Vivian absolutt best. Det jeg syns blir litt "irriterende" med stemmen hennes er 'vibrato'en hennes, som er kliss lik uansett sang. Samme tempo, uansett. Blir litt ensformig. Men hun er utrolig flink til å synge. Av guttene sliter jeg med å velge. De er så forskjellige. Aleksander er veldig teknisk flink og trygg, men mangler kanskje utstråling og smil..hehe. Jeg syns Jonas har en veldig fin stemme, og klarer seg veldig bra, selv om han ikke er den mest teknisk profesjonelle vokalisten. Han har sjarm og virker "down to earth", noe som slår an, ser det ut som. Wisnu syns jeg har en veldig fin lyd i stemmen, og han er veldig flink teknisk. Han har kanskje større 'range' (mangel på norsk ord her! ) enn Aleksander og Jonas? Han har ikke like god kontroll over stemmen som Aleksander, men så har kanskje Aleksander mye mer erfaring med sang og scene, og blir kanskje ikke like nervøs som Wisnu. Hvem vet... Uten at jeg skal avsløre hvem det er, så vinner nok ikke min favoritt Idol 2006. Og det er kanskje like greit, siden 2 og 3 plassen har hatt større suksess de to siste sesongene.. Lenke til kommentar
VikingF Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Jeg synes det var rettferdig at enten Ørjan eller Marita røk ut i kveld. Er egentlig helt enig med sluttresultatet. Jonas, Aleksander og Wisnu gjorde det desidert best. Vivian hadde en litt annerledes rytme enn den jeg er vant med å hører den låten med, og Ørjan og Marita sang falskt as usual. Jeg ønsker meg en finale med Wisnu og Jonas! Lenke til kommentar
smetho Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Bare jeg som synes Wisnu er dritkjedelig? For all del, han har en fin stemme og er en likandes kar, men GUD for en kjedelig musikk. Er jo samme sangen han synger hele tiden. Typisk R&B-alt-er-likt-med-neger-stemme-musikk. No offence at all! Liker typen, men ikke musikkstilen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Bare jeg som synes Wisnu er dritkjedelig? For all del, han har en fin stemme og er en likandes kar, men GUD for en kjedelig musikk. Er jo samme sangen han synger hele tiden. Typisk R&B-alt-er-likt-med-neger-stemme-musikk. No offence at all! Liker typen, men ikke musikkstilen. 5964593[/snapback] Som eg skulle oppsummert det sjøl Men allvorlig talt for en konge latter han har. Høres ut som den hunden på Cartoon Network, Mutley krkrkrrkrkrkrkkr!! Priceless! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Tone Lise var suuuuur idag ;p Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Haha! Vi fra nord klorer oss fast, se bare på det utyske fra Mo i Rana hun er jo enda og spore på Tv! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Digg at Ørjan gikk, har aldri latt meg imponere av han, og har aldri skjønt det tidlige favorittstemplet han fikk. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Gjorde ikke meg noe at Ørjan gikk ut. Bare ikke Wisnu kommer i finalen... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 :!: Jah, konge latter Wisnu har. hehe. Vel, han har jo en del rolige sanger...egentlig mange som har mange rolige sanger (i begynnelsen av konken)...og det kan jo fort bli litt kjedelig. Men så er det en del av deltakerne som tenker mer på å vise fram stemmen sin og hva den er god for, i stedet for å stå og hoppe opp og ned og synge Bootylicious ellerno.. Syns det er greit nok jeg. Forresten syns jeg det kunne vært større scene. I finalerundene i American Idol har jo folka mye større (og kulere) scene å bevege seg rundt på, om de vil det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er Aleksander flinkere enn Wisnu teknisk? Det er i hvert fall ikke det jeg har fått inntrykk av. Wisnu er utrolig dyktig. Personlig liker jeg den sjangeren han synger mest av, og synes Wisnu burde få platekontrakt. På sett og vis er det best om han ikke vinner idol, så slipper han det Idoljaget og kan kjøre mer sitt eget løp. Marita har en helt fantastisk stemme. Skal være enig i at hun har sungert dårlig noen ganger og vagt feil låter, men stemmen hennes er veldig behagelig å høre på. Jeg håper i grunn bare på at Vivian ikke vinner, fordi jeg ikke liker måten hun synger på. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Er Aleksander flinkere enn Wisnu teknisk? Det er i hvert fall ikke det jeg har fått inntrykk av. Wisnu er utrolig dyktig. Personlig liker jeg den sjangeren han synger mest av, og synes Wisnu burde få platekontrakt. På sett og vis er det best om han ikke vinner idol, så slipper han det Idoljaget og kan kjøre mer sitt eget løp. 5968875[/snapback] Er egentlig helt enig i det Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Wisnu er flink, men kjedelig. nytter ikke bare og være flink.. han fenger hvertfall ikke meg som artist. Sjangeren er grei nok den, men liker ikke særpreget i stemmen hans, synes det blir altfor mumlende og høres til tider ut som han svelger stemmen. men teknisk sett så synger han jo bra da. jeg bare liker det ikke. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Ørjan Jaja, livet går vel videre allikevel. Noen som har, eller vet om ett sted som har, en liste over alle sangene han har sunget? Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Wisnu er flinkere enn Aleksander, men de er like kjedelige begge to. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Wisnu er flinkere enn Aleksander, men de er like kjedelige begge to. 5976602[/snapback] Jeg snakket om hvem som sang renest. Det er selvfølgelig vanskeligere å synge slik som Wisnu. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Storband-aften kommende fredag. http://www.adressa.no/kultur/tv/idol/article655834.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå