Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

80-tallsaften i Idol:

 

Marita Johansen

Låt: "I Love Rock And Roll”

Artist: Joan Jett

Tlf: 829 49 101

Sms: 1 til 26400

 

 

Wisnu Witono Adhi

Låt: “Faith”

Artist: George Michael

Tlf: 829 49 102

Sms: 2 til 26400

 

 

Ørjan Hatlevik

Låt: ”Dancing In The Dark”

Artist: Bruce Springsteen

Tlf: 829 49 103

Sms: 3 til 26400

 

 

Vivian Sørmeland

Låt: ”First Time”

Artist: Robin Beck

Tlf: 829 49 104

Sms: 4 til 26400

 

Jonas Thomassen

Låt: ”Living On A Prayer”

Artist: Bon Jovi

Tlf: 829 49 105

Sms: 5 til 26400

 

 

Siri Helene Erland

Låt: ”Where The Streets Have No Names”

Artist: U2

Tlf: 829 49 106

Sms: 6 til 26400

 

 

Aleksander Denstad With

Låt: ”The Way You Make Me Feel”

Artist: Michael Jackson

Tlf: 829 49 107

Sms: 7 til 26400

Lenke til kommentar

Ah! 80-tallet. Mimre... :)

 

Marita Johansen: "I Love Rock And Roll” - Joan Jett

Det første som slo meg var at dette var en låt som Stine kunne gjort. Skal bli spennende å se om Marita har kraft nok i stemmen til dette. Her hjelper ikke skjønnsang. Jeg må tilstå at Marita har en stemme som jeg ikke husker etter programmene, så her er jeg usikker. Men har hun det i seg kan dette bli tøft. fallhøyden er stor, og stolen kan bli neste om hun ikke overbeviser.

 

Wisnu Witono Adhi: “Faith” - George Michael

Dette fikser Wisnu sikkert strålende. "Faith" er barnemat etter "Let's get it on" forrige gang. Cool låt med knipsebeat som sikkert mange ennå husker. Jeg grep meg selv i ønske at han hadde valgt "Careless whisper" istedet, så vi kunne hørt stemmeprakten. "Faith" gir ikke mye utfordring om ham planker den. Men kanskje trår han til og løfter låta.

 

Ørjan Hatlevik: ”Dancing In The Dark” - Bruce Springsteen

Skal bli spennende å høre hvordan Ørjan gjør denne. Var kanskje ikke den låten av The Boss jeg hadde ventet at han skulle velge. Jeg hadde tippet på noe mer laidback. Kanskje han roer den litt ned, eller kanskje han vil vise at han kan bevege på seg han også. Springsteen står ikke akkurat stille på scenen.

 

Vivian Sørmeland: ”First Time” - Robin Beck

En typisk Vivian-låt. Kanskje ikke en låt som så mange husker (jeg gjorde det ikke), men det behøver ikke gjøre så mye. Hun får i alle fall anledning til å vise fram stemmen her. Går sikkert bra.

 

Jonas Thomassen: ”Living On A Prayer” - Bon Jovi

Skulle gjerne hørt Jonas synge "Dancing in the dark". Men det er nok lurt å ikke velge samme artist to fredager på rad. "Living on a prayer" fikser han sikkert strålende. Dette kan bli steintøft. Jeg tror Jonas henger med lenge. Folk liker en outsider med integritet. Det spørs jo hva formatet på de neste rundene blir da. For håpe han ikke tvinges til flere kompromisser ala diskokveld.

 

Siri Helene Erland: ”Where The Streets Have No Names” - U2

Ukens overraskelse. Ser ikke helt for meg Siri med ungpikestemmen gjøre Bono, spesielt ikke i denne låten hvor Bono ikke holder igjen. Jeg er redd for at hun kanskje har valgt en låt hun liker istedet for en låt hun fikser. Men det kommer mye an på arrangementet og miks'en selvsagt. Vi får se...

 

Aleksander Denstad With: ”The Way You Make Me Feel” - Michael Jackson

Ikke min favorittlåt blant 80-talls MJ. Et låtvalg som henger mer på rytme enn stemme, så kanskje et safe låtvalg for Aleksander? Fikser han det kan det gå greit, men jeg frykter en ny tur i stolen om det ikke er 100%. Kanskje hvis han tar etter fotarbeidet til Jackson også...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig at Ørjan er litt oppskrytt. Han imponerte stort på audition med Green Day, men etter det synes jeg han har vært fissent.

5864546[/snapback]

 

Det er litt festlig ja. Ørjan som har vært favoritt fra dag 1, har enda ikke imponert noe særlig, og fremstår som mer eller mindre uinteressert.

Mens Jonas, som ingen hadde sett noe særlig til før semifinalene, kom bare som en komet med Johnny Cash - Hurt, og har bare imponert mer og mer hver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...