Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Språket i musikken har mye å si for musikken. Det er ikke uten grunn at flesteparten skriver på engelsk...

 

Joa, men nå tenker jeg om døm synger på norsk eller engelsk på én kveld. Da mener jeg det spiller liten rolle. Når vinneren etter hvert skal kåres og gi ut plate, vil den artisten som vinner uansett synge på engelsk.

 

EDIT: Og at døm skriver på engelsk har med flere ting å gjøre, bl.a. en evt lansering i utlandet.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Ja, det er jeg enig i. Liker også bedre å høre på engelske sanger framfor norske. Sa bare "bl.a. evt lansering i utlandet" ;)

 

Men greia var jo at om én sang synges på norsk eller engelsk en kveld har noe å si eller ikke. Der mener jeg nei! ;)

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Vel, jeg er egentlig litt uenig. Det man skal se i disse rundene er jo allsidigheten i artistene. Det er da ingen forskjell å synge en norsk artists sang på engelsk i forhold til andre artister. Det å synge på norsk, er en utfordring.

 

Bare hør på Kari Bremnes. :love:

Lenke til kommentar

Ho syng ikkje like bra som dei andre.

 

Angåande denne norsk vs engelsk, kva er poenget med ein "Norsk-kveld" når alle syng på engelsk? Må jo være det samme om dei syng ein engelsk sang laga av norsk eller utenlands artist. Derfor ville eg heller sett at dei sang på norsk når runden skal handle om norske artistar.

 

For øvrig likte eg kommentaren til Ørjan i Idol-programmet i dag:

 

Marita: "Vi må ha pi'n"

Ørjan: "Pi'n? Pinne"

 

Godt å høyre vestlandsdialekt i eit bokmålsdominert media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...