Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange av mine favorittartister er/var kristne, for eksempel Aretha Franklin. Mange av de fineste sanger/melodier som er skrevet har hatt et kristent tema eller inspirasjon. Mange kunstnere finner inspirasjon i troen, og det uroer meg ikke i det hele tatt.

 

Om de kom på døra mi for å "selge" frelsen (og Vakttårnet) ville jeg takket pent nei, men synge om det må de gjerne. Hvorfor de ikke skulle få være med i Idol - så lenge de synger bedre enn undertegnede - ser jeg ikke.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Fredag er det disco som gjelder. Her er hva deltagerne skal synge:

 

 

1. Vivian Sørmeland (20)

Skal synge: "I Want You Back" (The Jackson 5)

 

2. Anders Mjaaland (17)

Skal synge: "Celebration" (Kool And The Gang)

 

3. Oda Evjen Gjøvåg (17)

Skal synge: "I Am So Excited" (The Pointer Sisters)

 

4. Aleksander Denstad With (18)

Skal synge: "Have Fun Go Mad" (Blair)

 

5. Marita Johansen (17)

Skal synge: "Hung Up" (Madonna)

 

6. Jonas Thomassen (17)

Skal synge: "Relight My Fire" (Dan Hartman)

 

7. Stine Hansen (17)

Skal synge: "Car Wash" (Christina Aguilera feat. Missy Elliot)

 

8. Wisnu Witono Adhi (22)

Skal synge: "You To Me Are Everything" (The Real Thing)

 

9. Iselin Maria Andresen (18)

Skal synge: "You Can't Hurry Love" (Diana Ross)

 

10. Ørjan Hatlevik (21)

Skal synge: "Play That Funky Music" (Wild Cherry)

 

 

Tipper Ørjan, Iselin og Oda i stolen. Og som nevnt tidligere: Iselin må ut! :yes:

 

 

Bradbury, gidder du å sette opp en sånn oversikt over hvem som tippa hva igjen, eller? ;)

Lenke til kommentar

Iselin, Oda. Ørjan tipper jeg. Har det bare for meg at Anders får nok av fjortissjente-stemmer til ikke å havne i stolen. Jonas er bare flink så slik er det. Vivian surfer nok enda en runde på favorittstempelet. Aleksander kommer av en eller annen grunn aldri i stolen. Ja, tror det blir slik.

 

Forøvrig skal det sies at jeg bryr meg null og niks om privatlivet til idol-deltakerne. Og helt eprsonlig synes jeg det blir direkte dumt å stemme på en deltaker basert poå hva de driver på med i privatlivet sitt. Det er da fader meg ikke privatlivet dere skal ta del i. Det er sangene de synger, sangprestasjoner og fremførelse på scenen. Om noen velger å synge sanger med religiøst tema, javel, la de gjøre det. Jeg bryr meg sjeldent om innholdet i sangene uansett. For meg er instrumentene, tonene og musikaliteten som spiller noen rolle.

 

Det nytter ikke å synge en sang med bra innhold om det musikalske er noe tonedøvt søppel uten noe særlig til melodi. Det er også grunnen til at jeg misliker alt som heter rap og elektronika. Eller faktisk. Noe elektronika kan være fint. Men det er en ytterst liten andel av den.

 

Forøvrig må jeg få legge til at jeg synes religioner er noe søppel som for det meste fører til drap, diskriminering, rasisme og annet jævelskap. Religionene ble i førstingen laget som et svar på spørsmål man ikke fant noen logiske svar på, og for at folk ikke skal være redd for døden. Dette fordi de kommer opp i paradis, inn i Valhall, opp i den 7. himmel hva nå dere vil.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...