Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

For de av dere som ser Beat for beat så er jo nivået på vokalistene der generelt sett utrolig mye høyere enn på de i Idol. Men så er jo det som er med på beat for beat generelt sett mye mer moden og ganske mye eldre i gjennomsnittet enn de som deltar i Idol. Så det er kanskje ikke så rart.

5735814[/snapback]

 

Har tenkt litt av samme tanken her. Det er for unge deltakere i idol, de er rett og slett for umodne. Det gjør ikke bare at vokalprestasjonene blir dårlige, men også at hele konseptet blir et "barne program", det ser man jo tydelig på gjennomsnittsalderen i publikum og slikt. Og jeg tror også dette fører til at den eldre garde ikke er like aktiv i og melde seg på. Selvsagt finns det unntak av unge vokalister som virkelig har talent. Men i år var desverre ingen av de og se.. :(

 

Til sammenligning kan man se på gjennomsnittsalderen på det amerikanske idol, link. Og her overgår hver og en av deltakerene alle de norske deltakerene i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sånn sett tror jeg Iselin er litt mer jordnær enn de andre finalistene. For de av dere som så forrige idol ekstra skjønner dere kanskje hva jeg mener. Hun så jo selv at hun sang jævlig. Hun ble jo bra overasket over at hun kom til finalen også. Så synes faktisk hun burde få litt ros for å være litt jordnær.

5735814[/snapback]

 

Tror du har veldig rett i det du sier der. Iselin vet selv når hun ikke får det til, og virker veldig jordnær. Kan også lese på Side2 at hun selv mener at hun ikke fortjener plassen.

 

Jeg får det bare ikke til. Jeg passer ikke til å synge coverlåter. Dessuten blir jeg så nervøs.
Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
For de av dere som ser Beat for beat så er jo nivået på vokalistene der generelt sett utrolig mye høyere enn på de i Idol. Men så er jo det som er med på beat for beat generelt sett mye mer moden og ganske mye eldre i gjennomsnittet enn de som deltar i Idol. Så det er kanskje ikke så rart.

5735814[/snapback]

Det er vel ikke så rart når 90 prosent er plateartister og resten er kjendiser.

5735982[/snapback]

Vel, det er selvsagt en del profesjonelle artister i Beat for beat. Men det er jomen meg mye b-kjendiser også. Og jeg har hørt folk med bi-roller i Hotell Cæsar synge der som (alder og andre kvalifikasjoner unntatt) lett hadde forsvart en plass i semifinalene til Idol.

 

Og det uten romklangen skrudd på 10. Hør på forskjellen på hvordan flere av årets finalister synger på prøvene og på scenen, så forstår du hvor mye hjelp de får av lydtekninkeren. Men det om det.

 

Poenget er at det så langt ikke har vært mer enn et par-tre ungdommer med i Idol som vi kommer å huske om 10 år. Det er ikke bare deres egen feil, hele Idol-fabrikken driver rovdrift på unge talenter etter bruk og kast-metoden. Å hausse noen opp som "Norges nye superstjerne" og så prakke på dem en dusinvareproduksjon med melodier som er like fort glemt som de er hørt, og deretter som Orresnei sier sende dem på turne på kjøpesentere rundt i landet er idiotisk.

 

Talent må utvikles over tid. Det er som en god vin. Når vinekspertene sier en vin er lovende, betyr det ikke at du skal drikke den samme dagen. Det betyr at den skal få ligge og utvikle seg. Det bekymrer meg at Idol brygger øl på såkornet. De bælmer nedpå i rått tempo, og det er ikke bare de talentløse som ligger igjen med "brukket rygg". .

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Wisnu synger greit i forhold til dei andre, men det er så forbanna kjedelig. :shrug:

 

 

Det Wisnu leverte i går overgår det meste som noen gang har vært i norsk Idol.

Man trenger ikke å sprette og danse for at det skal være underholdende vet du. ;)

 

Som Simon Cowel sa etter Kelly Clarksons opptreden i World Idol: "It is like comparing donkeys with a race horse". :D

Endret av VikingF
Lenke til kommentar
Har tenkt litt av samme tanken her. Det er for unge deltakere i idol, de er rett og slett for umodne. Det gjør ikke bare at vokalprestasjonene blir dårlige, men også at hele konseptet blir et "barne program", det ser man jo tydelig på gjennomsnittsalderen i publikum og slikt. Og jeg tror også dette fører til at den eldre garde ikke er like aktiv i og melde seg på. Selvsagt finns det unntak av unge vokalister som virkelig har talent. Men i år var desverre ingen av de og se.. :(

Ja, det er helt klart blitt slik. Nå har vel Idol så vidt jeg vet innført en temmelig lav øvre aldersgrense, då den "eldre" garde" hadde ikke fått være med uansett. Noen som vet hva den er?

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Wisnu synger greit i forhold til dei andre, men det er så forbanna kjedelig. :shrug:

 

 

Det Wisnu leverte i går overgår det meste som noen gang har vært i norsk Idol.

Man trenger ikke å sprette og danse for at det skal være underholdende vet du. ;)

 

Som Simon Cowel sa etter Kelly Clarksons opptreden i World Idol: "It is like comparing donkeys with a race horse". :D

5737055[/snapback]

Joda, men eg vil ha underholding, leiter ikkje akkurat etter ein kandidat til mitt neste platekjøp :p

 

Han synger betre enn dei fleste, det skal han ha, men ikkje heilt min greie.

Lenke til kommentar
Joda, men eg vil ha underholding, leiter ikkje akkurat etter ein kandidat til mitt neste platekjøp :p

 

Han synger betre enn dei fleste, det skal han ha, men ikkje heilt min greie.

 

 

Synes det blir som å si at Schindlers liste er en dårlig film fordi det er svart/hvitt. :D

Jeg ble iallefall underholdt mer av Wisnu enn av de fleste andre deltakerne.

Endret av VikingF
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva dere synes er galt med Oda. Synes hun er flink, jeg. Forrige episode var forresten jevnt over dårlig. Var litt skufet over Marita, men hun hadde tross alt brannkopper og noe å skylde på. Wisnu sang bra som alltid. Men jeg kan ikke se for meg at han kommer til å vinne hele greien pga hvem som faktisk sitter hjemme og stemmer. Vivian er flink, men jeg synes egentlig at stemmen hennes er ganske vond å høre på. Typen hennes virker helt gay. Jeg skjønner ikke hvorfor de er sammen. Jeg hørte forresten at de var superkristne og ikke engang delte rom på hotellet. Haha.

 

Grunnen til at Audun gikk ut forrige gang var helt sikkert fordi han sa at han ville bruke "statusen" sin til å spre det kristne budskap dersom han vant. Haha. Bra folk fikk satt en stopper for det. Jeg skjønner ikke hvorfor 90% av alle deltakerne i finalen er kristne. Hva skjer med dagens ungdom? :scared::p

Lenke til kommentar

Oda er bare pupp. Hun er Sandra på nytt (Selv om Sandra var enda dårligere til å synge). Det er ingenting spennende eller interessant ved henne. Og hun er bare en sånn type person jeg ikke har sansen for.

 

As for Audun så tapte han nok mye på å offentliggjøre at "Idol er en stor sjanse til å få spredt evangeliet". :roll:

 

Tror ikke Vivian og Aleksander er sånn superreligiøse, og uansett om de er det eller ikke så tror jeg ikke det har noen sammenheng med at de ikke deler hotellrom. Det tror jeg er fordi de tar Idol seriøst, og vil vise at de er der hver for seg, som enkeltpersoner, ikke som et par.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...