Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis ingen var bra, kan jeg spørre deg om hvilke artister du hører på?

5697757[/snapback]

 

Vet ikke om det var meg eller kimmi du siktet til men jeg våger meg og svare likevel:

 

 

 

 

artister.png

 

 

 

 

såååe... er jeg "verdig" min mening nå?

Endret av phax
Lenke til kommentar

Du kan vel ikkje tenke deg å legge den lista i ein spoiler?

 

Eg vart skuffa over første finalerunde, føler nivået er lågare enn det har vært før, men det er muligens berre eit inntrykk eg har fått.

 

Ein tragedie at Audun ikkje rauk ut på fredag, han sang jo fantastisk elendig. Siri Helen var ikkje blandt dei dårligaste, men men, det er jo så mykje rask der ute som stemmer at det vil alltid bli på denne måten.

Lenke til kommentar

Idol er ikke idol lengere. De aller fleste som synger nå har utseende med seg, men synger som en skarv i hes tilstand og i sterk kald nordavind.

 

Nei, dommerne må plasseres bak et teppe slik at de ikke ser personen som synger og så velge ut etter stemmen og ikke hvordan de ser ut. Alt for mange med potensiale og fine stemmer for ut pga at de ikke hadde "utstrålingen" som krevdes.

 

Tenk at dommerne var usikker på om de skulle sende Kurt videre, første året. Han hadde ikke det som trengtes av "utstråling". Så gikk han henn og vant hele Idol OG world idol. Og kurt ser jo ut som mannen i gata, ikke noe spesielt.

 

Hørte ikke alle sangene i går, men de fleste syngte surt og falsk i mine musikk ører (som har noen år i brass band bak seg). Var faktisk en som syngte så falsk at jeg måtte slå av lyden. Helt forferdelig.

 

Labert nivå i år og på Idol. Kanskje på tide med pause og utskifintg av dommere. Og da mener jeg spesielt Tor Milde, som prøver å være skikkelig tøff ved å drite ut andre. Tøffingen.

Lenke til kommentar

Hvorfor er folk overrasket over at Audun ikke gikk ut? Har dere aldri sett Idol før? Trodde dere virkelig at det var slik at de som synger dårlig går ut først, og den som synger best vinner?

 

Noen som husker Tone fra første sesong. Hun røk ut i første finalerunde, men ble hentet inn igjen etter at hun ene ble disket. Hun hadde jo en elendig sangstemme og fikk høre dette av dommerene, men hun surfet hele veien på en sympatibølge fra folk som var redde for at hun skulle ryke igjen. Denne bølgen forvant da dommerene plutselig sa at hun sang bra, for da trodde folket at hun var trygg den uken. Resultat: Rett ut.

 

Jeg har fulgt mye med på Idol gjennom årene og jeg har tjent litt penger på oddsen. Da sangvalgene ble publisert, gjorde jeg en rask vurdering før jeg satte penger på at Oda skulle ut og på at Siri Helene skulle ut. Dette ga henholdsvis 40 og 10 i odds. Jeg gjorde ikke dette fordi jeg mener disse to deltakerene er noe dårligere enn de andre, men rett og slett fordi de havner i midten og dermed blir "glemt" av de som stemmer.

 

Det er flere som tror at Audun ryker neste fredag, men det tror jeg ikke skjer. Han havner nok ikke i stolen en gang, og det gjør heller ikke Oda. Igjen fordi at folk vet at disse to står i fare for å ryke ut, og derfor er det flere som stemmer på dem. Hvis jeg får rett i at Audun ikke havner i stolen, da tror jeg det er veldig sannsynlig at han ryker rett ut fredagen deretter.

 

De første finalerundene er tiden for store overraskelser, og jeg tror vi kan få en på fredag. Dersom Vivian velger feil sang, kan hun fort få seg en tur i stolen. Det er mange som tenker at det er bortkastet å stemme på henne siden hun er såpass flink som hun er, og dét kan bli avgjørende.

 

Jeg kunne tenkt meg å hatt muligheten til å sende en "anti-stemme" til en deltaker. F.eks:

 

Send 4 til 26400 for å stemme på Audun.

Send S4 til 26400 for å SLETTE en stemme på Audun.

 

På den måten ville det være mulig å STEMME UT de man ikke liker, og resultatet ville blitt mer i tråd med hva folk faktisk føler. Hadde dette systemet eksistert i år, da hadde Audun og Iselin fått en kortere Idol-karriere.

Lenke til kommentar
Jeg gjorde ikke dette fordi jeg mener disse to deltakerene er noe dårligere enn de andre, men rett og slett fordi de havner i midten og dermed blir "glemt" av de som stemmer.

 

Jeg tror aldri jeg har vært SÅ enig i et innlegg på dette forumet. Du har helt rett. Siri Helene sang ikke dårlig, men hun ble glemt av folk. Hun havnet på midten.

 

Det er flere som tror at Audun ryker neste fredag, men det tror jeg ikke skjer. Han havner nok ikke i stolen en gang, og det gjør heller ikke Oda. Igjen fordi at folk vet at disse to står i fare for å ryke ut, og derfor er det flere som stemmer på dem. Hvis jeg får rett i at Audun ikke havner i stolen, da tror jeg det er veldig sannsynlig at han ryker rett ut fredagen deretter.

 

Har en følelse av at dette stemmer veldig bra.

 

De første finalerundene er tiden for store overraskelser, og jeg tror vi kan få en på fredag. Dersom Vivian velger feil sang, kan hun fort få seg en tur i stolen. Det er mange som tenker at det er bortkastet å stemme på henne siden hun er såpass flink som hun er, og dét kan bli avgjørende.

 

Nok en gang, tror også dette kan skje, men samtidig vil dette gi Vivian et skikkelig løft hvis hun ikke går ut, for da vil folk stemme som gale for å sørge for at det ikke skjer igjen. Jeg mener at Vivian ligger på et nivå som er langt over alle de andre musikalsk, og hun fortjener å vinne, men vi kan fort få den "Maria-effekten", som skjedde for noen år tilbake.

Jeg kunne tenkt meg å hatt muligheten til å sende en "anti-stemme" til en deltaker. F.eks:

 

Send 4 til 26400 for å stemme på Audun.

Send S4 til 26400 for å SLETTE en stemme på Audun.

 

På den måten ville det være mulig å STEMME UT de man ikke liker, og resultatet ville blitt mer i tråd med hva folk faktisk føler. Hadde dette systemet eksistert i år, da hadde Audun og Iselin fått en kortere Idol-karriere.

 

Tenkte det samme i går jeg også. Skulle gjerne stemt SLETTE til både Audun, Iselin og Anders jeg.

Lenke til kommentar
Hvis ingen var bra, kan jeg spørre deg om hvilke artister du hører på?

5697757[/snapback]

 

Vet ikke om det var meg eller kimmi du siktet til men jeg våger meg og svare likevel:

 

 

 

 

artister.png

 

 

 

 

såååe... er jeg "verdig" min mening nå?

5698229[/snapback]

Mange dårlige vokalister der på listen din. Hva forventer du av IDOL? Mange av de skuffet igår vokalt sett, men det var ikke slik at ingen sang bra. I tillegg er det flere som har potensiale til å gjøre det bra, slik var derimot ikke ifjor. Cindy ifjor var den beste vokalt sett, men røk tidlig ut. Maria gjorde det samme året før.

Lenke til kommentar
Mange dårlige vokalister der på listen din. Hva forventer du av IDOL? Mange av de skuffet igår vokalt sett, men det var ikke slik at ingen sang bra. I tillegg er det flere som har potensiale til å gjøre det bra, slik var derimot ikke ifjor. Cindy ifjor var den beste vokalt sett, men røk tidlig ut. Maria gjorde det samme året før.

5699799[/snapback]

 

Forventer bra vokal, sterk sceneopptreden og sjarmerende personlighet. det er minimalt av dette på årets idol sesong.. jeg skjemmes faktisk over at dette liksom er finale rundene. Jeg skulle så gjerne ønske at det bare var en som kunne hevdet seg på nivå med f.eks det amerikanske idol. En Kurt.. det hadde vi virkelig trengt nå.

Lenke til kommentar
De første finalerundene er tiden for store overraskelser, og jeg tror vi kan få en på fredag. Dersom Vivian velger feil sang, kan hun fort få seg en tur i stolen. Det er mange som tenker at det er bortkastet å stemme på henne siden hun er såpass flink som hun er, og dét kan bli avgjørende.

Enig med alt du skrev, Bradbury, bortsett fra det her. Akuratt som Audun, Iselin, pluss et par til, har Vivian opparbeidet seg mange fans allerede. Tror nok heller det er de uten så mange faste fans som vil ryke ut tidlig. Når konkurransen tilspisser seg (med 5-7 deltagere igjen), da kan jeg være enig i at et dårlig sangvalg kan være med å avgjøre. Men ikke ennå, tror jeg...

OT: Hvor mye var det du satsa på at Siri Helene skulle gå ut? :p

Lenke til kommentar
Tror nok heller det er de uten så mange faste fans som vil ryke ut tidlig. Når konkurransen tilspisser seg (med 5-7 deltagere igjen), da kan jeg være enig i at et dårlig sangvalg kan være med å avgjøre. Men ikke ennå, tror jeg...

OT: Hvor mye var det du satsa på at Siri Helene skulle gå ut? :p

5702975[/snapback]

Det er jeg for så vidt enig i, men det er vel kun Wisnu og Stine som ikke har den store fan-skaren. På den andre siden, så er jo disse ganske flinke, og har muligheten til å bygge opp en supportergjeng (slik som Kurt gjorde, bare ikke i samme skala). Iselin og Audun derimot, de vil aldri få flere fans en de har i dag. Tvert i mot, så tror jeg at folk vil "se lyset" og slutte å kaste bort pengene sine på disse.

 

Grunnen til at jeg tror at Vivian kan få seg en smell, er at når vi fortsatt har såpass elendige deltakere igjen, da vil det virke helt absurd om disse skulle få flere stemmer enn flinke Vivian. Og da kan folk fort glemme å stemme på henne og hun blir sittende med haken i gulvet slik som Guro gjorde første sesong. Men det er to forutsetninger for at dette skal skje:

 

1: De dårlige må få høre av dommerene at de er dårlige, for da støtter fansen opp for å hindre at de ryker ut.

 

2: Vivian må synge en helt ok sang (slik som hun gjorde på fredag). Ikke mer, ikke mindre.

 

Jeg satset kun kr 100,- på hver av deltakerene (nordicbet.com). Men dette var nok ikke så veldig langt unna maksbeløpet. De har noen rare regler på disse tippeselskapene. En kollega av meg - som stoler blindt på mine etterretninger - forsøkte å satse kr 1.000 på hver, men fikk ikke satset mer enn kr 50 på unibet. På nordicbet fikk han satt ca 300 på hver, men da hadde oddsen falt betraktelig.

 

Enda mer offtopic: Jeg var på kino i går, og på samme rad som meg satt Aleksander, Vivian, Anders, Iselin og Ørjan. Litt fristende å spørre om sangvalg for kommende fredag. :D

Lenke til kommentar
Enda mer offtopic: Jeg var på kino i går, og på samme rad som meg satt Aleksander, Vivian, Anders, Iselin og Ørjan. Litt fristende å spørre om sangvalg for kommende fredag.  :D

5703353[/snapback]

Kan jeg spørre hvilken film du/de så?

5705291[/snapback]

Walk The Line "selvfølgelig" :!: For øvrig litt morsomt å se at to vanlige skuespillere, Joaquin Phoenix og Reese Witherspoon, synger bedre enn 4 av de 5 Idol-deltakerene som var til stede.

 

Meget god film forresten. Anbefales.

Lenke til kommentar
For øvrig litt morsomt å se at to vanlige skuespillere, Joaquin Phoenix og Reese Witherspoon, synger bedre enn 4 av de 5 Idol-deltakerene som var til stede.

5705377[/snapback]

He he..mer morsomt det du skrev nå. De to er vel ikke akkurat vanlige skuespillere. Sven Nordin er mer en vanlig skuespilller (bare for å nevne en).

 

Og det er da ikke sikkert det er de to som synger uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...