Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ah, ok!

 

Jo, som jeg skreiv over her; "Jeg tror han har blitt god pga at han ble "idol" som litt eldre person..men stemmen litt mer utviklet!"

 

ikke at jeg har peiling på sangere osv.. men det ligger vel noe i det ?!

5675043[/snapback]

Joda.. men tenk på Kjartan. Han er vel eldre enn Kurt (?)

Så det går nok på litt mer enn det :)

Lenke til kommentar

Amund og Hans Olav eller hva nå han siste der het har ikke særlig peiling de heller skal jeg si deg. Dessuten går musikk mye på personlige preferanser. Hvordan tror du egentlig dommerne dømmer folka? Det er jo ganske kjent at man synes dem som synger ens favorittsjanger/sanger ofte er veldig flinke. Dette gitt at de faktisk synger nogelunde bra da.

 

Det store problemet med Idol er at det er en TV-serie. Og TV2 vil jo såklart ha mest mulig seere. Derfor skal dommerne monge seg littt til oss publikums store "glede". Hvor gøy er det ikke når dommerne skal kalle folk for idioter. Eller skryte den største boyband-øyenbryn-tiltrekkersegåtteåringer-gutten. Det sier jo seg selv at de ønsker folk som får alle til å stemme litt ekstra. Får de åtteåringene til å stemme, ja da er det greit.

 

Du finner aldri noen nøytrale slike konkuranser. Jeg vil nesten gå så langt til å si at de ikke finnes. Selv synes jeg ofte dommerne er helt på trynet. Åssen kunne de sende han tullingen videre?, spør jeg meg ofte. Svaret er naturlig nok at dommerne syntes han sang bra. De likte stilen og der var det gjort.

 

Skal man tenke i de baner vil man desverre alltid stemple dommerne som idioter. Slik jeg gjør f. eks. Men jeg dømmer dem ikke kun på musikksmak da. For der får folk gjøre som de vil. men Tone Lise er jo bare dum. Hun greier jo ikke å gjøre opp sine egne meninger om de som synger. Tor har hvertfall litt greie på hva han snakker om. Og hva går det med at hans Olav alltid sier at deltakerne synger surt? Har han feilinnstilte ører?

 

Nei, jeg vet ikke. Dette her ble vel litt rot tenker jeg. Men orker ikke å skrive på nytt nå. Hepp!

Lenke til kommentar
Tor er vel egentlig ikke med pga kunnskapene han har om musikk.. (om han i det hele tatt har så mange)

5676060[/snapback]

Norges mest respekterte musikkjournalist med en CD-samling som teller over 14000 skiver (nå er han iallefall Deathies favoritt).

5676653[/snapback]

Det må da være noen som har flere CD'er en dette vel? 14000 er da lommerusk. :roll:

 

Hvorfor gikk Audun videre istedenfor Melanie? Han må være det største pakket jeg har sett på lenge. Stygg er han og synger som er piKK. Hoobastank klarte han heller ikke å uttale navnet på ordentlig. Tor var alt for snill i tilbakemeldningen sin. :nei: *vise fingen 1000 ganger til Audun*

Lenke til kommentar

Enig med Mirann. Iselin kan ikke sammenlignes med Sandra.

Ser derimot mye Sandra i Oda... men nok om det. I dag håper jeg virkelig at Audun eller Anders ryker ut, for de var virkelig ikke bra.

 

Men det som er med Iselin er, som jeg har påpekt tidligere, at hun passer ikke helt inn i denne Idol-settingen (som dommerne forøvrig sa i kveld også), at hun passer bedre til å synge egne låter osv. Ser heller for meg at hun synger egne låter og spiller på gitaren sin, i stedet for å danse på scenen og synge middelmådige poplåter.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...