Gå til innhold

Den store IDOL-tråden 2006


Anbefalte innlegg

At dommernes oppførsel blir lagt for mye vekt på er jeg enig i. At Håkon Moslet skal få lov til å uttale seg om musikk etter å ha ødelagt P3 er jeg ikke enig i.

 

Uansett syns jeg TV skylder seerne et program der ungdommen skal få lov til å prøve seg, både på godt og vondt. Når idol først begynte med egenreklame for å få deltakere til den første sesongen, beskrev de "idolet" som noe mye mer variert enn det de gjør nå. Husker eksempler ble laget, noen som minnet om Odd Nordståga, andre lignet mer på Ari Behn-wannabies. Eneste som nå kommer frem er tidligere idoldeltakere som synger hits-4-kids, det er klart konseptet er blitt utvannet.

 

Har aldri hørt Fenrik Lane, men er grunnen til at de aldri slo igjennom Kurt Nilsens stemme, musikken de spilte, eller bandets fremtoning/karisma som helhet? Tror igrunn ikke det var det første alternativet som var utslagsgivende.

5439474[/snapback]

 

Håkon Moslet har vist seg å være en stor dust ofte ja, men akkurat i det punktet er jeg helt enig med han.

Ser ikke helt hvorfor TV skylder ungdom et slikt program? Det er jo mer en form for realityprogram, enn noe seriøst. Men greit.

Fenrik Lane slo aldri igjennom fordi de aldri var bra nok. Enkelt og greit. Igjennom Idol så lot seerne seg sjarmere av denne alltid så smilende Kurt Nilsen.

Mer en slags lek hele greia. Problemet for min del er ikke konseptet i segselv kun, men mer som sagt at det kun er en ytterligere kunstiggjøring av musikkbransjen. Radioen, media og TV bytter ut seriøse artister med disse Idol-Guri og Idol-Torleif. Ikke akkurat en sunn utvikling.

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At en stemme som Kurt vant første runde var vel det verste som kunne skje med selve Idol-konseptet med tanke på senere sesonger. Å hoppe etter Wirkola, og alt det der.

 

I ettertid er det kun Margaret Berger jeg husker som utmerket seg positivt i mine ører. Gaute, Sandra, Kjartan, Jorun, Alejandro og [sett inn tilfeldig deltaker] er alle drepende kjedelige og ordinære stemmer - nok en gang i mine ører.

 

Og om noen stemmer skulle skille seg litt ut er de hese og jævlige å høre på.

 

Men Tor Milde blir vi aldri lei. Toppers med han i dommerpanelet også i år.

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Det eneste Idolet som er et vilkelig Idol heter Kurt Nilsen, resten er bare halvskabbete bevere i forhold. Jeg er sikker på at årets Idol blir enda dårligere en fjorårets. Det blir som å lage en oppfølger av en kjempebra film, oppfølgere suger vanlighvis.

5439272[/snapback]

Word!

5441566[/snapback]

 

Hæ? :hmm:

Lenke til kommentar
Det eneste Idolet som er et vilkelig Idol heter Kurt Nilsen, resten er bare halvskabbete bevere i forhold. Jeg er sikker på at årets Idol blir enda dårligere en fjorårets. Det blir som å lage en oppfølger av en kjempebra film, oppfølgere suger vanlighvis.

5439272[/snapback]

Word!

5441566[/snapback]

 

Hæ? :hmm:

5441891[/snapback]

 

 

Det betyr at han er enig med deg. :tease:

Lenke til kommentar

Hensikten med programmet er ikke primært å finne en stjerne slik man gir uttrykk for. Hensikten er å underholde og holde på seere. I den forstand klarer jo programmet seg, er jo normalt de første episodene hvor folk går "på trynet" som er de beste.

 

Hvorfor det er så viktig at noen blir stjerner skjønner jeg ikke helt. Så lenge jeg blir underholdt og det ikke blir frastøtendes rent moralsk sett så bryr jeg meg fint lite med om deltagerene blir stjerne eller ikke. Jeg ser ikke på programmet for å finne meg et idol.

Lenke til kommentar
Det eneste Idolet som er et vilkelig Idol heter Kurt Nilsen, resten er bare halvskabbete bevere i forhold. Jeg er sikker på at årets Idol blir enda dårligere en fjorårets. Det blir som å lage en oppfølger av en kjempebra film, oppfølgere suger vanlighvis.

5439272[/snapback]

Word!

5441566[/snapback]

 

Hæ? :hmm:

5441891[/snapback]

 

 

Det betyr at han er enig med deg. :tease:

5442258[/snapback]

 

Aha, ja men det er jo bra det da :thumbup:

Lenke til kommentar
Eneste jeg syntes var morsomt med fredagens episode av idol var denne jenta.

5443023[/snapback]

Agh, hvorfor må alltid slike personer representere Trondheim? :hrm:

5443759[/snapback]

Du prøver vel ikke å si at det finnes mer normale mennesker der? Dette er vel slik den gjennomsnittlige jenten ser ut, mens mennene har lange snurrbarter. Vet at du er en av de mennene Lars, schø! :cool:

Lenke til kommentar

Jenta med idolhalsbåndet hadde til en viss grad rett, de dommerne er helt teite. Spesielt sjefsdommeren, for et brød altså. De to nye var i det minste villige til å vurdere en 'deltager' på nytt, men neida, sjefsbrødet hadde bestemt seg, og "mitt ord er lov når jeg har besmt meg". Det aller største brødet må vel forøvrig være meg som piner meg gjennom dette oppbrukte programmet med folk som ikke eier skam i livet.

Lenke til kommentar
Jenta med idolhalsbåndet hadde til en viss grad rett, de dommerne er helt teite. Spesielt sjefsdommeren, for et brød altså. De to nye var i det minste villige til å vurdere en 'deltager' på nytt, men neida, sjefsbrødet hadde bestemt seg, og "mitt ord er lov når jeg har besmt meg". Det aller største brødet må vel forøvrig være meg som piner meg gjennom dette oppbrukte programmet med folk som ikke eier skam i livet.

5449117[/snapback]

 

 

Tone-Lise er heilt på jorde. Idol skulle sluttet etter det fryste året, etter Kurt

Lenke til kommentar
ÆSJ! Idol er noe dritt! Kjedlig, eneste som er gøy er auditionene. Kurt er den eneste idol-vinneren jeg har hørt noe fra. Kjartan ha jeg ikke hørt en dritt om?

5452835[/snapback]

Kjartan var bare en stor flopp! Han likner litt på han ene i nokassaken, noen som har tenkt på det? Hamili eller hva han heter!(litt OT men)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...