stian123 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei! Bruker dette scriptet: <? if ($Submit) { mysql_pconnect("localhost","stianweb_net","__________"); mysql_select_db("stianweb_net"); $result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO link(name,,link)". "VALUES ('$user_name', '$user_link')"); Echo "Din link er lagt til :D"; } ?> <form name="form1" method="post" action="<? echo $PHP_SELF ?>"> <p> Name: <input name="user_name" type="text" id="user_name"> </p> <p> Link</p> <p> <input name="user_comment" type="text" id="user_link" value="" size="60"> </p> <p> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> </p> </form> 1. Virker dette? (Første gang jeg lager mitt eget script 2. Hvordan lager jeg database til dette? to tabeller som text? Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) 1. Virker dette? (Første gang jeg lager mitt eget script 2. Hvordan lager jeg database til dette? to tabeller som text? 5434563[/snapback] Jeg må bare få advare mot det du gjør her, å lage datalaget til slutt. Du kan få uante mengder med problemer av å gjøre nettopp det. Derfor råder jeg deg til å finne noe om databasedesign. Et søk på google etter database design introduction ga blant annet følgende som resultat: Introduction to Database Design Endret 14. januar 2006 av roac Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 databaseseding Var ikke mange bokstavene i order "design" som havnet på rett plass her Lenke til kommentar
roac Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 databaseseding Var ikke mange bokstavene i order "design" som havnet på rett plass her 5435508[/snapback] Sånn kan det gå, det var jo nesten sent på kvelden da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå