Gå til innhold

IE dobler margin?

Anbefalte innlegg

Ha tolmodighet med mitt kanskje elementære spm, men har slitt lenge og søkt litt rundt uten å få svar på alt.

har laget en enkel webside bestående av header-div, meny-div, innholds-div og footer-div. Men i IE blir innholdsdiven stående under menyen (skal stå ved siden av). har lest tidligere at IE dobler margen, men har redusert bredden på innholdsdiven så det skal være plass til dobbel så stor margin også.

Har lagt inn:

* {

margin: 0;

padding: 0;

}

i beg av stilarket uten at det funker...

Det mest frustrerende for meg er at jeg ikke sitter på PC selv, i alle mine nettlesere på mac ser siden bra ut (inkl IE for mac). Finnes det en nettside jeg kan se siden slik den vil se ut på IE for windows? Har ikke lyst til å styre med Vitual PC heller.

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

link

har prøvd å bytte ut margin med padding, i tillegg har jeg lagt til !important på den riktige paddingbredden og halvert padingbredden uten important. Er jeg inne på noe?

har tidligere løst problemet med absolute position, men det gjør jo at jeg ikke kan ha noen footer.

Edit: leif

Endret av iBook
Lenke til kommentar

Takk, det var slik jeg fryktet at det så ut.

uff, ja det ser jo ikke bra ut. dessuten veldig forvirrende at innholdet ligger så langt nede på siden.

Har du noe forslag til hva jeg har gjort galt?

har prøvd:

-trikset med !important

-ha tomrom som IE kan bruke til den doble margen

-bruke padding istf margin

-float right, istf float left

-nå har jeg prøvd å øke bredden på wrap-diven, kanskje det funker?

Det er i slike tilfeller som dette jeg sier til meg selv at jeg hater Microsoft (er eg ikke så fanatisk anti-microsoft som mange andre macere er ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...