Gå til innhold

Konstruktiv kritikk til min mod?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

okay, selv om jeg ikke har begynt på det ennå, så har jeg planene fullt klare for hva jeg skal gjøre... ^^

1. Ribbe hele kabinettet

2.Pusse det ned, og skjære ut vindu (stikksag el vinkelsliper??)

3.Lakke det svart

4.Feste hd'ene i O-ring fester

Forresten: Noen som veit om det kan skaffes strøm-ledning forlengelse fra psu til hd og floppy? Det eneste som holder meg igjen, er lengden på de som jeg for tida bruker :(

men uansett,

5.Sikkert stripse noen strømkabler/rydde opp uten å sleeve (note: er ikke sikkert, men muligens jeg gjør dette allikevel... vi får se ;) )

6.Forhåpentligvis borre hull i topplata, og montere ei 120mm vifte der for utsug av varmluft.

7.Feste 80mm vifte som innsug bakerst på maskinen.

8.Feste 80mm vifte BAK power-knappen :p (se bildet)

9.Borre masse små hull i området rundt power-knappen

10.Skaffe og montere viftekontroll (noen som har en å anbefale?)

11.Kjøpe plexi, som monteres i vinduet.

12.Kjøpe kald katode til å gi hele stasen en fin liten finish :p

data2.jpg

*8* her skal det altså festes vifte til innsug....

Håper dette faller i smak (for det gjør det i hvertfall hos meg ^^)

Tar GJERNE imot kritikk og/eller forslag, og legg gjerne igjen en link ;)

Edit: La til xtra info...

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

tar det ikke grufull lang tid å bruke dremel?

I alle fall det jeg ser for meg.... men jeg er jo n00b når det kommer til casemodding, så hva kan jeg si ? :innocent:

Lenke til kommentar

I alle fall det jeg ser for meg.... men jeg er jo n00b når det kommer til casemodding, så hva kan jeg si ?  :innocent:

5434583[/snapback]

Det spørs helt ann på hvor tykkt metallet er, eller om det er mange detaljer eller en veldig stort vindu. Men jeg kan ikke påstå det tar så forferdlig lang tid ;)

Til viftene så kan du enten bruke dremel og en bor til viftehullene, eller en hullbor og et litte bor.

Jeg ville definitivt valgt å sleeve, for det ser mye bedre ut!

Plexi kan du skaffe deg gratis hvis du får til, bare stikk innom en lokal glasshander å hør om de har noe avkapp som du kan få ;)

Joda, blir sikkert fint med noen katoder eller leds ;)

Edit:

Ta en titt på Zevs_ sin lakkerigsguide ;) Kommer til å hjelpe masse!

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale stikksag til å sage ut et hull, dremel tar for lang tid og en må ha mange skiver tilgjengelig for dette, bare husk å sage litt innenfor målingene dine til hullet slik at du kan pusse det bent og fint ;)

Viften bak bør suge ut varm luft, ikke lurt å sette vifte til å blåse inn der da det bare vil blåse inn varm luft igjen. Enkel regel som jeg har lært meg er:

Vifte foran, under og venstre sidedør bør blåse innover, vifte bak og på toppen bør blåse ut.

Varme stiger derfor bør en ha en vifte til å blåse ut oppe, bak blåser strømforsyninga ut varme som bare vil bli blåst inn igjen i PC'en om en har en vifte bak til å blåse inn. Foran så henter den kulda fra rommet, samme gjelder sidedør, og under henter kulde fra gulvet.

Edit: La til ekstra info...

Endret av Meendel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tror nok jeg skal bruke stikksag, da jeg også forhåpentligvis kan få hjelp av "fatter'n" :)

prostoman: mange takk for linken! den kom så klart til hjelp^^ om ikke de blir bestilt fra komplett.no så finnes det vel andre nettbutikker som selger slikt?

Hvis det blir noe av 120mm vifte i toppen, så blir det mest sansynlig dremel jeg bruker, siden det er et lite hulerom imellom selve kabinettet og topplata....

Ellers så er vel sidedøra omtrent 1mm tykk... hva en det har å si :p

Legger ved et bilde av sidedøra, hvor jeg har markert opp omtrent hvor jeg kunne tenke meg å ha vinduet... (dette er da ordnet i photoshop. Linjene kommer til å være mye rettere i virkeligheten, da denne skissen bare viser noenlunde hva som er tenkelig å gjøre :p )

IMGP1338.jpg

Det ene viftefestet må kanskje gå, men ingenting er jo i veien for at jeg skal kunne feste ei vifte til plexi'en seinere? :)

ps: angående sleeving, så sier jeg som før, at det fremdeles bare er en tanke... muligens med den rette hjelpen fra noen med skills (Meendel?? Fattern??) :p

vi får se....

Lenke til kommentar

I stede for å bruke penger på å kjøpe en forlenger, så kan du jo bare se om du finner en gamel pcu og klippe av den lengden av kablene du trenger. Så kan du jo bare lodde på ;)

Mye mer skøy en å kjøpe noe ferdig laga :thumbup:

Edit:

For inspirasjon, så kan du ta en titt i signaturen min å se på prosjekt ku-skjit ;)

Den kommer til å bli oppdatert snart, kompisen min har kjøpt seg noen katoder og vifter med leds. Så kommer det vel Rosa lakk på kabinettet snart.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Sleeving er et helvete å få til første gangen en gjør det, men om du fulger guider så burde det gå.

BTW har du lest dette?

Her har du guide til sleeving (Engelsk)

Bare husk at det er viktig at du leser før du handler og er sikker på det du gjør, er så synd når en kommer halvveis så viser det seg at det er skjevt eller du angrer...

Lykke til med prosjektet.

Lenke til kommentar

I alle fall det jeg ser for meg.... men jeg er jo n00b når det kommer til casemodding, så hva kan jeg si ?  :innocent:

5434583[/snapback]

Lang tid ? skal du noe sted ?

første regel for en god mod er å ta seg god tid til det en driver med, for å få et godt resultat som ikke ser ut som et he... så bør man se to ganger på det en driver med. snakk med folk og få tips, les mye om akkurat dette med mods, og la oss ikke glemme alle disse fine guidene som er her og heller ikke rettnings regler.

En ren og fin worklog trekker opp moden din.

Stikksag : alle ser ut til å ha glemt den gode gamle baufilen, Stikksagen kan være fin den men ikke til alt, ta feks. bruke stikksag på tynne plater og spes der det er vanskeligt å jobbe er vanskelig, den biter seg fast og du vil få stygge kanter og merker, for å ikke snakke om vibrasjoner, med en baufil så har du ihvertfall litt mere kontroll.

Dremel : En casemodders beste venn er mest sansyneligt en dremel, den kan brukes til masse og sparer oss for masse hode bry, men til og med den må gi tapt på enkelte steder og da er et godt gammel dags verktøy fint å a. slik som, div, filer, baufiler, annet rart, og de er billigere å bruke også :)

Det kommer mange gode tips og forklaringer og det er kanskje vanskeligt noen ganger å vite hva en skal følge, men ha en hoved regel klart, bruk god tid på det du driver med ! og lytt til hva folk har å fortelle deg.

Ellers så ser jeg fram til en god worklog med masse fine forklaringer og bilder og minst muligt jatt og pjatt.

Lenke til kommentar
Tror nok jeg skal bruke stikksag, da jeg også forhåpentligvis kan få hjelp av "fatter'n" :)

prostoman: mange takk for linken! den kom så klart til hjelp^^ om ikke de blir bestilt fra komplett.no så finnes det vel andre nettbutikker som selger slikt?

Hvis det blir noe av 120mm vifte i toppen, så blir det mest sansynlig dremel jeg bruker, siden det er et lite hulerom imellom selve kabinettet og topplata....

Ellers så er vel sidedøra omtrent 1mm tykk... hva en det har å si :p

Legger ved et bilde av sidedøra, hvor jeg har markert opp omtrent hvor jeg kunne tenke meg å ha vinduet... (dette er da ordnet i photoshop. Linjene kommer til å være mye rettere i virkeligheten, da denne skissen bare viser noenlunde hva som er tenkelig å gjøre :p )

IMGP1338.jpg

Det ene viftefestet må kanskje gå, men ingenting er jo i veien for at jeg skal kunne feste ei vifte til plexi'en seinere? :)

ps: angående sleeving, så sier jeg som før, at det fremdeles bare er en tanke... muligens med den rette hjelpen fra noen med skills (Meendel?? Fattern??) :p

vi får se....

5436664[/snapback]

Samme kabinett som meg jo :w00t:

For det er CM Cavalier 3, ikke sant?

Sidedøren avslørte deg :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

knutroe:

Er ikke 100% sikker på navnet på kabinettet, bortsett fra at det er et Q-tek kabinett som kom i en sånn "sette sammen selv" pakke fra komplett....

Dj Sonic:

Tusen takk for mye nyttig informasjon:D

Blir worklog, men i tilfelle ikke før i neste uke.

Min far kommer hjem fra en tur i Tyskland, og uten hans expertise (:p) så er jeg vel egentlig litt lost (selv om jeg har Meendel da ;):p)

Lenke til kommentar
Sleeving er et helvete å få til første gangen en gjør det, men om du fulger guider så burde det gå.

BTW har du lest dette?

Her har du guide til sleeving (Engelsk)

Bare husk at det er viktig at du leser før du handler og er sikker på det du gjør, er så synd når en kommer halvveis så viser det seg at det er skjevt eller du angrer...

Lykke til med prosjektet.

5436769[/snapback]

I don't know man, sounds like a lot of work. Men hvis du ikke har noe bedre å gjøre så...

Lenke til kommentar

5434583[/snapback]

Lang tid ? skal du noe sted ?

første regel for en god mod er å ta seg god tid til det en driver med, for å få et godt resultat som ikke ser ut som et he... så bør man se to ganger på det en driver med. snakk med folk og få tips, les mye om akkurat dette med mods, og la oss ikke glemme alle disse fine guidene som er her og heller ikke rettnings regler.

En ren og fin worklog trekker opp moden din.

Stikksag : alle ser ut til å ha glemt den gode gamle baufilen, Stikksagen kan være fin den men ikke til alt, ta feks. bruke stikksag på tynne plater og spes der det er vanskeligt å jobbe er vanskelig, den biter seg fast og du vil få stygge kanter og merker, for å ikke snakke om vibrasjoner, med en baufil så har du ihvertfall litt mere kontroll.

Dremel : En casemodders beste venn er mest sansyneligt en dremel, den kan brukes til masse og sparer oss for masse hode bry, men til og med den må gi tapt på enkelte steder og da er et godt gammel dags verktøy fint å a. slik som, div, filer, baufiler, annet rart, og de er billigere å bruke også :)

Det kommer mange gode tips og forklaringer og det er kanskje vanskeligt noen ganger å vite hva en skal følge, men ha en hoved regel klart, bruk god tid på det du driver med ! og lytt til hva folk har å fortelle deg.

Ellers så ser jeg fram til en god worklog med masse fine forklaringer og bilder og minst muligt jatt og pjatt.

5436930[/snapback]

Det er samme sidedør på mitt coolermaser centurion 532 også ;) .... sikker på at du har q-tek?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Weebl:

Er faktisk ikke 100% sikker på hvilken modell/produsent kabinettet er :p ..... som sagt så kjøpte jeg en bygg-selv pakke fra komplett,, brydde meg ikke så mye om kabinettet da....;) har i ettertid sjekka på Komplett , og dette er vel det eneste jeg finner, som ser 98.5% likt ut som det jeg har.... kunne du lagt inn bilde av ditt :innocent::D ?

Marius E:

:hmm: Ganske fett med speil i kabinettet ja, men må man ikke ha litt god plass i bunn av kabinettet for å få plass til speilet? Og hvor får man tak i diamantskjærer? Hos en glassmester kanskje? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...