Gå til innhold

Diverse filtyper og filstørrelser

Anbefalte innlegg

Når jeg skal lage en ferdig film så kan jeg jo velge .mpeg, .avi, .divx, .vmw osv.

Om jeg velger .vmw og High Quality så får jeg en blinkende linje nederst på filmen når den er ferdig rendret... Why?

Er det fordi PC'en min ikke klarer å kjøre denne størrelsen eller er det komprimeringa?

Om jeg prøver med .avi og DV Quality, så kommer filmen fint ut, uten noe blinkende stripe nederst, men da blir filene så store.

Jeg har en film på 8 sekunder som ble på 26mb i .avi format på DV Quality, men jeg har en annen film på PC'en som er redigert av noen andre som er på 7 minutter, men den er bare på 55mb... ?

Noen tips?

(Bruker Pinnacle)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formålet med det jeg tenker på nå er å legge ut på nettet så er klar over at det da er bestmed vmw, men jeg vil gjerne ha det i den beste kvaliteten (høyeste oppløsninga)...

Den hvite linja er litt vanskelig å forklare, men det er liksom som om den nederste linja i filmen... 1px. høy, flimrer nederst...

Blir litt vanskelig å forklare, men du skjønner sikkert greia ved å se på dette eksempelklippet.

http://www.solumsupport.no/testttt.wmv

Endret av ZtilongZ
Lenke til kommentar

Det var ingen flimrande linje nederst på det klippet der, iallfall ikkje for meg...

Det er vel eigentleg ikkje so farleg kva du bruker. WMV gjer det lett å få brukbar kvalitet med låge filstorleikar, so det er kanskje det enklaste. Prøv deg fram med ulike innstillingar, til du får eit resultat med akseptabel kvalitet, og høveleg filstorleik (det finst framleis ein del som sitt med ISDN...).

Lenke til kommentar

Hmmm, ingen flimrende linje nederst sier du??

Merkelig... Kan det kanskje ha noe myed skjermkort å gjøre tro?

Jeg prøvde nemlig å lage samme klippet fra Ulead og da fikk jeg ikke "flimrelinja"... Jaja, lagrer i Medium Quality når jeg skal legge ut klipp, så er det ordna :)

Endret av ZtilongZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...