Aykon Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Heisann. Noen som har hørt om at det går ann og få virus på mobilen ? Dama mi våkna her ein dag og skulle knotte litt på mobilen. Da var den på "internett". (WAP-enn) Så gjekk hun ut av det og skulle se på noen bilder. Og da kom det opp ein haug med "smilys". Det samme skjedde når hun skulle se film klipp. Og attpåtil så begynte den og slette ein del ting som nummer i telefon katalogen og mms/sms meldinger. Noen som har hørt om dette før ? Når hun leverte den inn til reperasjon meinte dei at dei kunne enten kaste mobilen. (dei meinte det ikke var håp å fikse den) Eller at hun betalte 250,-Kr for og gi den ut igjen i samme tilstand som den var i da hun ga den til verkstedet. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Dette har ingenting med virus å gjøre. Det verkstedet sier + feilbeskrivelsen din får meg til å tro at det hele dreier seg om en fuktskade. Da er det helt riktig, mobilen er i utgangspunktet ubrukelig. Den vil sakte men sikkert ta kvelden. At du må betale for å få den tilbake er også riktig, det signerte du/hun på da telefonen ble levert inn. -snubbel Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 skjedde samme med meg, men de sa ikke ifra at jeg måtte betale for å få den tilbake og jeg skrev ikke under på noe. dette var på elkjøp da. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 skjedde samme med meg, men de sa ikke ifra at jeg måtte betale for å få den tilbake og jeg skrev ikke under på noe. dette var på elkjøp da. 5434834[/snapback] Dumt av dem... de kan vel i utgangspunktet ikke kreve at du betaler hvis de ikke har opplyst om dette på forhånd. -snubbel Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Nei, de kan ikke ta betalt for dette så lenge de ikke opplyser om dette. Elkjøp pleier vel heller ikke å informere om dette. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Neida, dei opplyste ikke noe om dei 250 kronene. MEN, dei sa at det stod på et skilt inni butikken. Syns det var dårligt. Dei meinte og at garantien var gått ut for 1 mnd. siden. Men tar eg ikke heilt feil så er det vell reklamasjons rett på 5 år. Kan eg bruke det mot dei ? I tillegg så holder det vell ikke med å si at det var virus. Dei er vell nødt til og dokumenter nøyaktig hva som er gale med mobilen, å påvise at det er kjøperen som har ødelagt mobilen. Eller er er heilt på vildspor nå? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Forstår jeg deg riktig; verkstedet sa at det var snakk om virus på mobilen? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Nei, det var det elkjøp som sa. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Synes du burde kreve å vite årsak nøyaktig. Det at de ikke har informert deg om at du må betale 250kr for å få den ut må de ha opplyst deg det uttrykkelig, det at det står på et papir med liten skrift vil jeg anta ikke er nok. Om det er nok med plakater er jeg usikker på, kommer annpå plassering og utforming vil jeg tro. Det er ganske strengt om når selger kan kreve undersøkelsesgebyr da det som sagt må være informert om uttrykkelig. Hvis det er fuktskade så kan det i noen tilfelle gå under reklamasjonsretten hvis det ikke er selvpåført, eller at det kommer av dårlig behandling (la telefonen ligge på baderommet mens du dusjer etc.) Men er det virus vil jeg anta at det er henne som er ansvarlig for dette, brukeren er selvansvarlig for hva man vil legge inn/kjøre/bruke/etc med telefonen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Nei, de kan ikke ta betalt for dette så lenge de ikke opplyser om dette.Elkjøp pleier vel heller ikke å informere om dette. 5434941[/snapback] Hva vet du om det? Det henger store standardplakater på elkjøps serviceavdelinger som informerer om svært mye angående dette - i tillegg skal kunde alltid informeres, gjerne skriftlig og. Ikke snakk når du tar feil . Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Neida, dei opplyste ikke noe om dei 250 kronene.MEN, dei sa at det stod på et skilt inni butikken. Syns det var dårligt. Dei meinte og at garantien var gått ut for 1 mnd. siden. Men tar eg ikke heilt feil så er det vell reklamasjons rett på 5 år. Kan eg bruke det mot dei ? I tillegg så holder det vell ikke med å si at det var virus. Dei er vell nødt til og dokumenter nøyaktig hva som er gale med mobilen, å påvise at det er kjøperen som har ødelagt mobilen. Eller er er heilt på vildspor nå? 5435862[/snapback] Det må dokumenteres hva skaden er, samt skal selger sannsynliggjøre at det er din feil - de trenger ikke bevise når skaden er over 6 måneder, kun sannsynliggjøre. Skal uansett ikke være noe problem med reklamasjonsrett når telefonen er under 2 år. Du har også rett til å be om bilder. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ja, da skal eg gjøre det. Men han kisen meinte at det var virus. Å eg har aldri hørt om virus på mobil før. Hvertfall ikke et slik virus. Trodde det kun var på mobiler som var litt mer avansert. Med windows liknende programmer på. Det blir jo vanskeligt å bevise for dei at det er hennes feil at mobilen har fått virus. Viss dei fremdeles meiner det er virus etter ein skjekk på verksted da. Googlet litt i dag å fant ut at virus kunne spre seg via bluetooth. Men det var bare farligt for nye og avanserte nokia mobiler. Jaja, me får se ka som skjer på mandag. Kisen skulle nå ringe for å si videre hva som skjedde. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Virus er ikke-eksisterende til K700i. Så det der hørtes tullete ut. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Ja, eg har heller aldri hørt om Virus til den mobilen. Men skal bli morsomt å se hva dei finner ut av. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå